اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌کل دادگستری گلستان خبر داد

108 پرونده مطالبه وجه چک به ازای هر 100 هزار گلستانی

رئیس ‌کل دادگستری گلستان گفت: به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان 108 فقره پرونده مطالبه وجه چک در محاکم گلستان وجود دارد.

108 پرونده مطالبه وجه چک به ازای هر 100 هزار گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‎عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان از شناسایی و معرفی صادرکنندگان چک‎های بی‎محل به قوه قضاییه خبر داد و اظهار داشت: در راستای بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره صادرکنندگان چک‎های بلامحل، کار شناسایی و معرفی افرادی که برای آنان در خصوص چک‎های بلامحل در حوزه‎های قضایی استان کیفرخواست صادر شده است، آغاز شد.

وی افزود: اسامی این افراد از طریق سیستم مدیریت پرونده‎های قضایی (cms) به تهران ارسال می‎شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه متاسفانه در سیستم بانکی ما ضوابط و مقررات جامع و کاملی که تضمین‎کننده منافع دارنده چک باشد، تعریف نشده است، گفت: در حال حاضر افراد به راحتی دسته چک می‎گیرند که همین امر مشکلاتی را در نظام اقتصادی ما به وجود آورده است.

فاضلیان با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانین بانک‎ها برای صدور دسته چک افزود: باید قانون‌گذار با وضع قوانین، بانک‎ها را مکلف به صدور دسته چک براساس سنجش و برآورد توانایی‎های افراد کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‎ها باید تضمین‎هایی از دارندگان دسته چک اخذ کنند تا از محل این تضمین‎ها امکان جبران خسارت فراهم شود.

رئیس‌ کل دادگستری گلستان تصریح کرد: اگر ضوابط معقول و درست برای صدور دسته چک در نظر گرفته شود افراد بدون دغدغه و با آرامش خیال از چک در معاملات و داد و ستدهای خود استفاده می‎کنند.

فاضلیان پرونده چک‎های بلامحل را از بیشترین ورودی‎های محاکم حقوقی استان عنوان کرد و افزود: سال گذشته یک‎هزار و 885 فقره پرونده مطالبه وجه چک در محاکم استان وارد شد که نرخ این تعداد پرونده به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان 108 فقره بود.

وی اضافه کرد: مطالبه طلب، تامین خواسته، طلاق توافقی و مطالبه مهریه موضوعات اول تا چهارم پرونده‎های ورودی به محاکم استان را تشکیل می‎دهد.

انتهای پیام/2307/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول