اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

صلح پایدار مبتنی بر عدالت است

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه امنیت بدون عدالت پایدار نیست، گفت: صلحی پایدار خواهد بود که مبتنی بر عدالت باشد.

صلح پایدار مبتنی بر عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان ظهر امروز در نشست تخصصی مصلحین و معتمدین اقوام استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت ارزشمند مصلحین و معتمدین در راستای کاهش معضلات اجتماعی استفاده شود.

وی از اطاله دادرسی به عنوان یک نگرانی جدی و عمومی یاد کرد و افزود: اطاله دادرسی در محاکم کشور موجب نگرانی، دغدغه و مشکلاتی برای مردم شده است که روند رسیدگی طولانی‎مدت و خسته‎کننده هزینه‎های زیادی را برای اصحاب دعاوی و مشکلاتی برای دستگاه قضا بر جای می‎گذارد.

قضات بیش از ظرفیت خود برای حل و فصل دعاوی کار می‎کنند/ کاهش کیفیت کار در دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه قضات بیش از ظرفیت خود برای حل و فصل دعاوی کار می‎کنند، تصریح کرد: استفاده بیش از حد توان دستگاه قضایی بر روند و کیفیت کار تاثیر خواهد گذاشت و نمی‎توان انتظار مردم را در حد عدالت برآورده کرد.

فاضلیان با تأکید بر اینکه اصول محاکمه باید عادلانه باشد، خاطرنشان کرد: رعایت همه نکات مستلزم زمان لازم است لذا اگر کار در زمان معقول انجام نگیرد با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.

وی، یکی از اهداف مهم این نشست تخصصی را استفاده از ظرفیت مردمی عنوان کرد و بیان داشت: باید تلاش شود تا بخشی از جامعه که اعتبار ویژه و اثرگذار در بین مردم دارند در امر قضایی کمک‎رسان شوند.

قوه قضائیه نبض دستگاه‎های اداری و وضعیت عمومی کشور است

رئیس کل دادگستری گلستان، تحکیم فرهنگ صلح و سازش را در کاهش ورودی پرونده‎ها به دادگستری موثر خواند و افزود: پرهیز از درگیری و مخاصمه و دعوت به صلح و دوستی نص صریح قرآن است و همه مومنان حکم برادر را با یکدیگر دارند و باید نسبت به صلح و دوستی پیشقدم شوند چراکه این مهم یک تکلیف الهی است.

فاضلیان با اشاره به اینکه قوه قضائیه نبض دستگاه‎های اداری و وضعیت عمومی کشور است، گفت: ملاک همه دستگاه‎های اجرایی با قوه قضائیه است که آمار و ارقام در این حوزه تضمین‎کننده و ملاک شناخت برای دستگاه‎ها است.

وی از اجرای طرح هسته‎های 10 نفره معتمدین محلی و مصلحین اقوام توسط دادگستری استان خبر داد و یادآور شد: هر حوزه‎ای با مشارکت 10 نفر از معتمدین و مصلحین اقوام شکل می‎گیرد که ارتباط با اداره مشارکت‎های مردمی معاونت اجتماعی، تشکیل هسته مردمی و نخبگان از جمله برنامه‎های این طرح است.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول