اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

70 درصد پرونده‎های ورودی به سیستم قضا بی‎مورد است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فقط 30 درصد پرونده‎های ورودی به دادگاه منتهی به کیفرخواست شده و 70 درصد پرونده‎های بی‎مورد وارد سیستم قضایی می‎شوند که اینها مشکل‎آفرین است.

70 درصد پرونده‎های ورودی به سیستم قضا بی‎مورد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: 70 درصد پرونده‎های ورودی به دادگستری با قرار منع تعقیب مختومه می‌شوند و در کمتر از 30 درصد پرونده‎ها وقوع جرم احراز می‎شود.

اطاله دادرسی در محاکم کشور دغدغه عمومی ایجاد کرده است

وی با تاکید بر اینکه اطاله دادرسی در محاکم کشور یک نگرانی و دغدغه عمومی ایجاد کرده است، تصریح کرد: روند رسیدگی پرونده‎ها بسیار طولانی و خسته‎کننده است و هزینه‎های فراوانی برای اصحاب دعاوی و مشکلاتی برای دستگاه قضا در پی دارد.

مردم انتظار دارند اصول محاکمه عادلانه و در زمان معقول انجام شود

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: قضات بیش از توان و ظرفیت‎شان برای حل و فصل دعاوی کار می‎کنند که این کار بر روند و کیفیت کار اثر می‎گذارد، مردم انتظار دارند اصول محاکمه عادلانه باشد که رعایت همه نکات مستلزم زمان لازم است رسیدگی پرونده‎ها باید در زمان معقول انجام شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

فاضلیان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‎های مردمی تاکید کرد و افزود: باید از بخشی از مردم که اعتبار ویژه و اثرگذاری در جامعه دارند در امر قضازدایی استفاده شود تا به کاهش پرونده‎ها به دادگستری منجر و زمینه تحکیم فرهنگ صلح و سازش فراهم شود.

رشد نابسامانی و آسیب‎های اجتماعی در طی چند سال اخیر

رئیس کل دادگستری گلستان در خصوص تنوع اقوام و فرهنگ‎های مختلف در جامعه خاطرنشان کرد: همیشه تفاوت‎های فرهنگی، رفتاری، آداب و رسوم مثبت نیست و می‎تواند تهدید تلقی شود اما گلستان با وجود تنوع اقوام مختلف مصداق عینی و ملموس وحدت برای تقریب مذاهب است.

فاضلیان نقش علمای اهل سنت و تشیع را در همدلی بین اقوام موثر و کلیدی خواند و گفت: تنوع اقوام، فرهنگ و آداب و رسوم، سبک زندگی متفاوتی را در استان ایجاد کرده است در حالی که نقطه اشتراک اقوام، دین مبین اسلام و وحی الهی، فرهنگ غنی و پاک ایرانی است.

وی از رشد نابسامانی و آسیب‎های اجتماعی در طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: روند افزایشی در حوزه آسیب‎های اجتماعی علامت و زنگ هشداری جدی است که باید جدی گرفته شود.

دور شدن از فرهنگ منجر به افزایش جرایم شده است

رئیس کل دادگستری گلستان بیان داشت: آمار جرائمی نظیر سرقت‎های خرد، ضرب و جرح، حوادث رانندگی، احتیاط‎های ترافیکی، توهین نگران‎کننده است و در این میان آنچه از همه ظهور و بروز می‎یابد دور شدن از فرهنگ و تعامل اقوام، بی‎تفاوتی برخی والدین نسبت به سرنوشت فرزندان، سکوت و عدم دخالت موثر مصلحین و معتمدین در حل مشکلات مردم است.

فاضلیان جشنواره اقوام ایران زمین را فرصتی برای شناخت ظرفیت مصلحین و معتمدین اقوام و چگونگی استفاده از آنان در توسعه اجتماعی، فرهنگی و کاهش آسیب‎های اجتماعی دانست.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول