اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان:

75 درصد جدیدالورودی‌های پیام نور کاشان دختران هستند

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: بیش از 75 درصد از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در سال جاری دختر و مابقی را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهد.

75 درصد جدیدالورودی‌های پیام نور کاشان دختران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباسعلی فراهتی ظهر امروز در مراسم جشن ویژه دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) این شهرستان اظهار داشت: از 550 دانشجوی جدیدالورود دانشگاه پیام نور کاشان 450 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرفته شده‌اند.

وی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی، کلام و عرفان، ادبیات فارسی، ادبیات عربی، ادبیات انگلیسی، روانشناسی، روابط عمومی، کتابداری و همچنین مهندسی معماری، مهندسی صنایع، مهندسی و مدیریت پروژه، مهندسی اجرایی، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار، مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار و مهندسی کامپیوتر IT را از جمله رشته‌های کارشناسی این دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان در ادامه از جذب دانشجو در دو رشته نهج‌البلاغه و فقه و مبانی حقوق اسلامی توسط این دانشگاه خبر داد و افزود: با تمدید دوره سیزدهم فراگیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، دانشگاه پیام نور کاشان نیز در دو رشته نهج‌البلاغه و فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشجو می‌پذیرد.

به گفته وی دانش‌‌پذیران متقاضی رشته فقه و مبانی حقوق با مطالعه هشت واحد و دانش‌پذیران متقاضی رشته نهج‌البلاغه با مطالعه 10 واحد که سرفصل آنها در دفترچه موجود است روز جمعه 29 آذرماه به رقابت می‌پردازند و کارت‌های ورود به جلسه 27 آذرماه از طریق سایت سنجش قابل دریافت است.

فراهتی با اشاره به وجود بیش از 250 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و 40 نفر فارغ‌التحصیل در رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور کاشان عنوان کرد: رتبه سوم کشوری این رشته که بدون آزمون جواز حضور در دوره دکتری داشته است از دانشجویان مرکز کاشان بوده است و هم‌اکنون در کنار دانشگاه پیام نور تهران به عنوان قطب این رشته با حضور اساتید توانمند در خدمت جامعه دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز در این مراسم تعداد دانشجویان 44 واحد و مرکز دانشگاه پیام نور در سطح استان را 90 هزار نفر دانشجو اعلام و خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور در مقالات ISI رتبه هشتم کشور و در فناوری و ارتباطات نیز رتبه دوم کشور را دارد.

محمد فضیلتی یادآور شد: هرچند دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور در استان اصفهان کاهش داشته است اما دانشگاه پیام نور استان با داشتن 5 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در وضعیت خوبی قرار دارد که این امر بیانگر گرایش دانشجویان پیام نور در استان اصفهان به سمت تحصیلات تکمیلی است.

وی در ادامه ارتقای دانشگاه پیام نور کاشان از واحد به مرکز را بیانگر ظرفیت‌های شهرستان کاشان دانست و یادآور شد: امیدواریم با حمایت شهروندان کاشانی شاهد ارتقای بیشتر مرکز دانشگاه پیام نور این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/2406/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول