اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان تشریح کرد

«ترس» و «طمع»؛ دو طعمه‌های دشمن برای افراد بی‌بصیرت

امام جمعه اصفهان گفت: به واسطه افزایش ایمان و اخلاص، ترس و طمع که طعمه‌های دشمن برای افراد بی‌بصیرت است، از بین می‌رود.

«ترس» و «طمع»؛ دو طعمه‌های دشمن برای افراد بی‌بصیرت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد درباره پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به کنگره عظیم حج، به تأکیدات ایشان در خصوص اتحاد و وحدت بین مسلمانان اشاره و اظهار کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، اعمال و مناسک حج و یکرنگ و یک دست شدن همه مسلمانان خود نماد وحدت است، لذا همه مسلمانان با هر سلیقه و عقیده‌ای باید اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد شوند.

وی خاطرنشان کرد: در همه مرام‌ها و مناسک اختلاف و عقیده و سلیقه وجود دارد، ولی این اختلافات نباید باعث اختلافات سیاسی و اجتماعی شود، به ویژه زمانی که در مقابل دشمنان قسم‌خورده و خون‌خوار قرارگرفته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اختلاف‌افکنی میان مسلمانان را مهم‌ترین هدف دشمنان برشمرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری در پیام خود اشاره‌کرده‌اند، برای شناخت دشمنان بصیرت لازم است، چرا که آنها با الفاظ زیبا و با روش‌های به ظاهر پسندیده مانند حقوق بشر و آزادی سعی در فریب مسلمانان دارند.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: عدم بصیرت حتی در رهبران دینی نیز وجود دارد و تا حدی است که برخی از گروه‌های مسلمانان، کشتن گروه دیگر را مجوز ورود به بهشت می‌دانند که این نشانه عدم بصیرت یا غفلت آنان است.

وی تصریح کرد: ترس و طمع دو عاملی است که اگر در وجود کسی باشد با تهدید و تطمیع فریب می‌خورد به همین دلیل است که رهبری در بخش اول پیام خود به ایجاد هر چه بیشتر خلوص و ایمان در این اماکن مقدس تأکید کرده‌اند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اذعان کرد: بالا رفتن ایمان و اخلاص، ترس و طمع را از وجود انسان ریشه کن می‌کند و دشمن را با همه زیرکی از هدف خود که همان فریب مسلمانان و ایجاد اختلاف میان آن‌هاست دور می‌کند.

انتهای پیام/2301/ک/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول