اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد

اعزام 3500 دانش‌آموز زنجانی به اردوهای راهیان نور شمالغرب

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سه هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان زنجانی به اردوهای راهیان نور شمالغرب کشور اعزام می‌شوند.

اعزام 3500 دانش‌آموز زنجانی به اردوهای راهیان نور شمالغرب

یحیی افشار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: اردوهای راهیان نور به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که اردوهای راهیان نور در چند مرحله به مناطق جنگی جنوب، غرب و شمالغرب کشورمان اعزام می‌شوند، تصریح کرد: هر ساله طی مراحل مختلف دانش‌‌آموزان و دانشجویان به استان خوزستان و مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشورمان از جمله استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اعزام می‌شوند.

این مسئول با بیان این‌که اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور از فردا آغاز می‌شود، گفت: 6 هزار نفر از دانش‌آموزان این مقطع شرایط حضور در اردوهای راهیان را دارند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان در قالب 10 کاروان اعزام می‌شوند.

افشار با تاکید بر این‌که اعزام دانش‌آموزان به این مناطق تا هشتم آبان‌ماه جاری ادامه دارد، اظهار داشت: این اردوها به صورت 48 ساعته برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در روز دوم اردو به زنجان باز می‌گردند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی کردستان و یادمان باشگاه افسران در شهر سنندج، قدمگاه مریوان، یادمان عملیات والفجر چهار در مرز باشماق مریوان بازدید می‌کنند.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان این‌که علاوه بر بازدید از مناطق جنگی خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس برای دانش‌آموزان بازگو می‌شود، گفت: همچنین مسابقات متعددی برای دانش‌آموزان در طول این مدت اجرا می‌شود.

این مسئول به اهداف اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از اهداف برگزاری این اردوها است.

افشار گفت: ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس جزو اهداف برگزاری این اردوها است.

وی تصریح کرد: همچنین تقویت روحیه معنوی و گسترش فرهنگ و اخلاق مرتبط با آموزه‌های دینی از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر این‌که دانش‌آموزان داوطلبانه در این اردوها حاضر می‌شوند، تصریح کرد: این اردوها با برنامه‌ریزی قبلی برگزار می‌شود و مسائل ایمنی و امنیتی به صورت کامل رعایت شده است.

این مسئول با بیان این‌که دانش‌آموزان زنجانی بیشترین تعداد افراد اعزام شده را دارند، ادامه داد: چهار کاروان از 10 کاروان اعزامی به دانش‌آموزان زنجانی اختصاص دارد.

افشار خاطرنشان کرد: پس از زنجان شهرستان‌های خدابنده، ابهر و سلطانیه در ردیف‌های بعدی قرار دارد.

انتهای پیام/73008/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول