اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری:

اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی برگزار می‌شود

مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری از برگزاری اردوهای راهیان نور با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مناطق عملیاتی خبر داد.

اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، رحمت‌الله قاسمی‌پور در ارتباط با با اردوهای راهیان نور، گفت: این اردوها که چهار سال است به‌طور متمرکز در مدارس کشور برگزار می‌شود، در سال گذشته در ناحیه یک شهرری، در دو دوره برای دانش‌آموزان دختر برگزار شد که در هر دوره 400 دانش‌آموز شرکت داشتند و همچنین در دو دوره برای دانش‌آموزان پسر برگزار شد که مجموعاً 700 دانش‌آموز پسر در آن شرکت داشتند.

مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری در ادامه افزود: از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح که در گذشته نیز به‌صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شد، ارتقای سطح نگرش دانش‌آموزان نسبت به ارزش‌های اسلامی و حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و آشنایی با تفکر و فرهنگ بسیجی و آشنایی با مفاهیم ایثار و شجاعت بوده است که در سال‌های اخیر این اردوها با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین در حال اجراست.

قاسمی‌پور در ادامه گفت: در روند اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقات مختلف فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و جنگ‌های شبانه برگزار می‌‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند در آنها شرکت داشته باشند.

وی متذکر شد: این برنامه می‌تواند تحولی در درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دوم متوسطه ایجاد کند، زیرا می‌توانند وقایعی را که در کتاب شرح داده شده از نزدیک لمس کنند و از دیگر فواید آن این است که می‌تواند موجب تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان با دفاع مقدس شود.

مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری در پایان یادآور شد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح باید با روحیه‌ای صمیمی شرکت کنند تا بتوانند تجدید خاطره‌ای بهتر با دفاع مقدس و دستاوردهای آن داشته باشند و دانش‌آموزانی که نمی‌توانند شرکت داشته باشند بهتر است این فرهنگ صمیمی را از دانش‌آموزان شرکت‌کننده یاد بگیرند.

بر پایه این گزارش، زمان اعزام دانش‌آموزان پسر به مناطق غرب در دو دوره است که نخستین دوره آن 12 مهرماه برگزار شده و مرحله دوم آن 19 مهرماه است و همچنین زمان اعزام دانش‌آموزان دختر در آبان و آذر بوده که به‌علت سردی هوا به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/2462/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول