اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قم:

اردوهای راهیان نور مقابله‌ای جانانه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: دشمنان سعی می‌کنند فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ما کم رنگ کنند اما اردوهای راهیان نور در حقیقت مقابله‌ای جانانه با این تلاش کورکورانه غرب است.

اردوهای راهیان نور مقابله‌ای جانانه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مهدی مهدوی‌نژاد در مراسم آغاز اعزام دانش‌آموزان قمی به اردوهای راهیان نور که همزمان با تشییع شهید گمنام، در هنرستان شهید چمران ناحیه دو آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما مهمان شهدا هستیم و در کنار سفره‌ای که آن‌ها پهن کرده‌اند، روزی می‌خوریم.

وی افزود: در آستانه عید قربان هستیم؛ همان روزی که حضرت ابراهیم(ع) با سر نهادن به فرمان الهی، درس چگونه زیستن را به ما آموخت و ما نیز باید پیرو این پیامبر الهی باشیم.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به مسئله غدیر و اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که بسیاری از مردم آن روزگار به این فرمان الهی گردن ننهادند و سرانجام واقعه‌ای تلخ همچون عاشورا را رقم زدند و این امر نشان می‌دهد که انحرافی که در صدر اسلام نهاده شد تا بدین حد گسترش یافت و کسانی که چنین جنایتی مرتکب شدند نتوانسته بودند نفس خویش را قربانی کرده و پیام قربان را درک کنند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نشان دادند که بر خلاف پیشینیان توانسته‌اند نفس خویش را به اسارت درآورند و پرچم اسلام را بر بلندترین قله‌ها به اهتزاز درآورند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه شهدا حجتی الهی هستند، عنوان داشت: امروز پیکرهای پاک آنها به میان ما می‌آیند تا بتوانند پیام قربان و غدیر را به ما برسانند، هرچند در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز چگونه دفاع کردن از ولایت را به ما آموخته بودند.

فرمانده سپاه استان قم اضافه کرد: دشمن بعثی هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد بسیجیان ما بتوانند از آن همه استحکامات و موانع بگذرند و از دین و آیین خود دفاع کنند.

مهدوی‌نژاد با اشاره به بسیج همگانی و همه جانبه مردم ایران برای صیانت از اسلام و کشور در دوران دفاع مقدس بیان داشت: هرچه به سمت جبهه‌ها و مناطق عملیاتی پیش برویم، عطر شهدا را بیشتر احساس خواهیم کرد؛ امروز دانش‌آموزان حاضر در اردوهای راهیان نور باید همان رویکرد و نگرشی را داشته باشند که همسالان آن‌ها در دوران جنگ داشتند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان ما از چنان نگاه بلندی برخوردار بودند که به عنوان نمونه، دانش‌آموزی 13ساله همچون حسین فهمیده به خود نارنجک بست و به زیر تانک رفت و همین نگرش سبب شد دشمن بعثی آنقدر بترسد که پس از مدتی از شروع جنگ تنها به فکر حفظ بغداد باشد.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان برای تغییر ذهنیت جوانان ایرانی گفت: استکبار جهانی می‌خواهد هدف‌های پوچ را به نسل امروز ما نشان دهد و آن‌ها را از قله‌های اصلی دور سازد؛ دانش‌آموزان امروز ما باید با یکی از شهدای دوران دفاع مقدس ارتباطی معنوی پیدا کنند تا بتوانند همان نگرشی را که آنان داشتند در خود تقویت کنند؛ اردوهای راهیان نور در حقیقت مقابله‌ای جانانه با این تلاش کورکورانه غرب است.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول