اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از برنامه‌های دهه ولایت در ریگان گزارش می‌دهد

همایش پیاده‌روی خانوادگی در بلندترین تپه‌های شنی جهان

همایش پیاده‌روی خانوادگی در بلندترین تپه‌های شنی جهان به مناسبت دهه ولایت در شهرستان ریگان برگزار می‌شود.

همایش پیاده‌روی خانوادگی در بلندترین تپه‌های شنی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، این روزها که در دهه ولایت قرار داریم، شهرستان ریگان حال و هوایی وصف‌ناپذیر در برنامه‌ریزی برای این ایام دارد.

هر کوی و برزن این شهرستان در حال آماده شدن برای جشن بزرگ غدیر در این شهرستان است، شهر و روستاهای ریگان این روزها عطر و بویی خاص به خود گرفتند.

مرکز شهرستان ریگان که در جاده ترانزیتی ریگان - چابهار قرار دارد، بزرگترین چراغانی شرق استان را انجام می‌دهد و از روز گذشته برنامه‌هایی شاد در سطح روستاهای شهرستان آغار شده است.

یکی از برنامه‌هایی که این روزها در این شهرستان رونق خاصی دارد، برگزاری مراسمات عروسی است که نکته جالب توجه در این مراسمات برگزاری آنها به صورت سنتی است به طوری که موسیقی سنتی در این شهرستان احیا می‌شود.

مساجد شهرستان توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال تزیین و چراغانی هستند و جوانان در این مراسمات همکاری و حضوری فعال دارند.

بزرگترین چراغانی در شرق کرمان

شهردار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به مناسبت دهه ولایت و فرارسیدن عید غدیر مرکز شهرستان که جاده ترانزیتی ریگان - چابهار از آن می‌گذرد، چراغانی شده است و این چراغانی بزرگترین چراغانی در شرق استان کرمان است.

حسن دهگان تصریح کرد: این چراغانی طوری نصب شده است که در ابتدای شهر با آرم پرچم جمهوری اسلامی وسط و انتهای شهر نیز نصب شده است.

وی افزود: افرادی که قصد سفر به بند بزرگ چابهار را از این شهرستان دارند با دیدن این چراغانی چند ساعتی را محو تماشای این چراغانی می‌شوند.

حجت‌الاسلام منصور نعمتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امام خمینی (ره) عید غدیر خم را که کاشتن بذر ولایت در جان تمام مسلمانان است، مختص گروه خاصی نمی‌دانست و در این باره می‌فرمود: «امروز که روز عید غدیر است، از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی است».

برگزاری 100 جشن در روستاهای ریگان

وی افزود: امام راحل در رابطه با عید غدیر فرمودند «این عید، عیدی است که مال مستضعفان است، عید محرومان است، عید مظلومان جهان است، عیدی است که خدای تبارک و تعالی به وسیله رسول اکرم (ص) برای اجرای مقاصد الهی و ادامه تبلیغات و ادامه راه انبیا، حضرت امیر (ع) را منصوب فرمودند.»

نعمتی ابراز داشت: روز عید غدیر روزی است که پیامبر اکرم (ص) طبقه حکومت را معین کردند و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین کردند.

وی افزود: ارزش غدیر برای آن است که با اقامه ولایت یعنی با رسیدن حکومت به دست صاحب حق تمام این مسائل حل می‌شود، تمام انحرافات از بین می‌رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌هایی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاهای شهرستان ریگان خبر داد و گفت: بیش از 100 جشن در روستاهای ریگان توسط 90 کانون فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

برپایی 90 ایستگاه صلواتی در ریگان

نعمتی خاطر نشان کرد: بزرگترین جشن عید سعید غدیر در مسجد جامع در چهارشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

وی دیدار از خانواده سادات، مسابقات فرهنگی، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی شرق استان با موضوع غدیر و مسابقه بزرگ نقاشی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان از راه‌اندازی 90 ایستگاه صلواتی در روستاها و شهر ریگان خبر داد و متذکر شد: این ایستگاه‌های صلواتی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی می‌شوند.

نعمتی یکی دیگر از برنامه‌های دهه ولایت را اطعام افراد مستمندان اعلام کرد و گفت: این برنامه در روستاهای محروم شهرستان انجام می‌شود.

وی از برگزاری دعای باشکوه ندبه در صبح جمعه در بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان خبر داد و اظهار داشت: از تمام روستاها در این مراسم مردم حضور دارند.

پیاده‌روی خانوادگی در بلندترین تپه‌های شنی جهان

رئیس اداره ورزش و جوانان ریگان با اشاره به پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان اظهار داشت: این برنامه با شکوه خاصی در روز جمعه برگزار می‌شود.

محمد‌جواد قربانی متذکر شد: در حاشیه این برنامه مسابقه بزرگ شترسواری پرواز بادبادک‌ها پرواز پاراگلایدر و چندین برنامه ورزشی دیگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80014/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول