اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

ادغام مراکز دیالیز شهید بهشتی و ولی عصر زنجان

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از تجمیع دو مرکز دیالیز در زنجان خبر داد و افزود: مرکز دیالیز شهید بهشتی زنجان با مرکز دیالیز ولی‌عصر تجمیع شده است.

ادغام مراکز دیالیز شهید بهشتی و ولی عصر زنجان

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه یک سوم از پرونده‌های موجود در انجمن حمایت از بیماران کلیوی به مرحله دیالیز رسیده‌اند، اظهار داشت: این کاهش ناشی از موفقیت برنامه‌های پیشگیری در این حوزه است.

وی عنوان کرد: ورود بیماران به مرحله دیالیز مشکلات و هزینه‌های مضاعفی را به نظام سلامت کشور وارد می‌کند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به مشکلات ناشی از ورود بیمار کلیوی به مرحله دیالیز برای بیمار اشاره و تصریح کرد: زندگی اجتماعی بیمار و خانواده فرد دیالیزی به شدت تخت تاثیر حاشیه‌های این بیماری قرار می‌گیرد.

این مسئول از وجود 168 نمایندگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی به عنوان یک انجمن ملی شناخته شده است.

طهماسبی آگاهی بخشی به مردم و رساندن پیام‌های خاص این حوزه در پیشگیری را از جمله اهداف شاخص انجمن حمایت از بیماران کلیوی دانست و اضافه کرد:‌ جامعه هدف این پیام‌های پیشگیرانه همه مردم هستند.

وی به رشد آمار بیماری کلیوی در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: طی چند سال گذشته میزان بیماری کلیوی در کشور افزایش یافته و بر اساس آخرین آمار این رشد در سال جاری به 20 درصد رسیده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان دلیل  ورود 75 درصد از بیماران کلیوی را بیماری‌های دیابت و فشار خون اعلام و اضافه کرد: این بیماری‌ها نقش اصلی را در ابتلای بیماران به بیماری‌های کلیوی ایفا می‌کنند.

این مسئول انجمن خیریه برگزاری به برنامه‌های مختلف در هفته انجمن حمایت از بیماران کلیوی اشاره کرد و ادامه داد: در این هفته از خیران این انجمن و اهدا کنندگان کلیه و خانواده‌هایشان تجلیل می‌شود.

طهماسبی از اخذ مجوز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نخستین عمل پیوند کلیه را در نیمه دوم سال جاری انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی مرکز انجام عمل‌های جراحی پیوند کلیه دیگر نیاز به اعزام بیمار به سایر استان‌ها وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از تجمیع دو مرکز دیالیز در زنجان خبر داد و متذکر شد: مرکز دیالیز شهید بهشتی زنجان با مرکز دیالیز ولی‌عصر تجمیع شده است.

این مسئول تعداد تخت‌های مرکز دیالیز ولی عصر زنجان را 30 تخت اعلام کرد و اذعان داشت: این مرکز در سه شیفت کاری به بیماران خدمت ارائه می‌کند.

انتهای پیام/73004/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول