اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بودجه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جوابگوی نیازها نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جوابگوی نیازها نیست، گفت: وجود پزشک تمام وقت مشکل زیرمیزی را حل می‌کند.

بودجه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جوابگوی نیازها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، قاسم جان‌بابایی ظهر امروز از بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات آن آشنا شد.

جان‌بابایی سپس از این بازدید در نشست بررسی و چگونگی حل مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نوشهر گفت: بودجه امسال دانشگاه 230 میلیارد تومان است و این در حالی است برای پرداخت حقوق و مزایا پرسنل نیاز به بیش از 300 میلیارد تومان است و با این وصف چیزی حدود 70 میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

وی افزود: تنها 25 درصد بخش سلامت مازندران در حوزه دانشگاه قرار دارد و بقیه مربوط به دولت است. درصد یارانه به بهداشت و درمان استان مازندران نیز پرداخت نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز داشت: از مهم‌ترین مشکلات افزایش جذب نیروی است اما در این باره ردیفی دیده نشده و ما مجوز آن را نداریم. در چهار سال اخیر درآمد بیمارستان‌ها افزایش یافت اما چون از محل این درآمدها حقوق پرسنل داده می‌شود بنابراین مشکلاتی در این بحث به وجود می‌آید.

جان‌بابایی گفت: آنچه برای مراکز بهداشت و درمانی در مرکز و شرق مازندران در نظر گرفته می‌شود همان را برای غرب مازندران نیز در نظر می‌گیریم تا از نظر امکانات مشابه یکدیگر باشند.

وی یکی از مشکلات در حوزه درمان را دریافت مبالغ زیرمیزی عنوان کرد و افزود: تنها راه حل مشکل زیرمیزی داشتن پزشک تمام وقت است و این موجب می‌شود تا ارتباط پزشک با مسائل مالی بیمار قطع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین درباره طرح پزشک خانواده در مازندران تصریح کرد: ایرادهای زیادی به این طرح وارد بوده اما اصل آن کار خوبی است و باید به سمتی برود که باعث افزایش بقای عمر و ارائه خدمات گسترده برای مردم باشد اما اینکه گفته شود این طرح برای همیشه متوقف شود اصلا منطقی نیست.

وی درباره تکمیل فاز دو بیمارستان نوشهر اظهار داشت: تکمیل این پروژه نیاز به اعتبارات بسیار زیادی است اما به هر صورت باید برای تکمیل آن تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/2296/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول