اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

وقوع 55 زلزله در هفت ماهه امسال

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 55 مورد زلزله در حد متوسط دو تا چهار ریشتر در شهرهای مختلف استان اردبیل رخ داده است.

وقوع 55 زلزله در هفت ماهه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی که همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل سخن می‌گفت، اظهار داشت:‌ استان اردبیل از استان‌های حادثه‌خیز و پرخطر کشور است که سالانه بیش از 100 مورد زلزله، سیل، طوفان و خشکسالی در آن رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: ‌آخرین حادثه غیرمترقبه مربوط به زلزله چند روز پیش شهرهای جنوبی استان اردبیل بود که با قدرت چهار ریشتر در شهرهای کوثر و خلخال رخ داد.

اسلامی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون 55 مورد زلزله در مناطق مختلف رخ داده است، خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم در دو حوزه پیشگیرانه و مقاوم‌سازی مساکن روستایی و شهری برای به حداقل رساندن خسارات و تلفات ناشی از آن اقدامات اساسی را انجام دهیم.

این مسئول اضافه کرد:‌ در 50 سال آینده مشکل اساسی در تأمین آب شرب و کشاورزی است که در این باب باید با برنامه عمل کرد.

وی بیان کرد: 93 درصد تولید آب در کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که 70 درصد این منابع هدر رفت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مدیریت بحران استان یادآور شد:‌ براساس قانون مصوب مجلس و الحاق دولت با هدف تغییر سیستم آبیاری در بخش کشاورزی پرداخت 85 درصد تسهیلات بلاعوض به زارعان انجام می‌شود تا کشاورزان بتوانند منابع آب مصرفی را درست مدیریت کنند.

اسلامی ادامه داد:‌ تنها کشاورزان با آورده 15 درصد می‌توانند از سیستم آبیاری مدرن در بخش کشاورزی استفاده کرده و در کنار آن صرفه‌جویی در مصرف آب خانگی را نیز در دستور کار قرار دهند.

وی اهمیت موضوع بیمه در محصولات کشاورزی و واحدهای ساختمانی را یادآور شد و گفت: در این زمینه از وارد شدن بیش از سه هزار و 400 میلیارد تومان خسارتی که به کشاورزی وارد می‌شود، جلوگیری شده است.

اسلامی افزود: در استان اردبیل نیز خسارت 21 میلیارد تومانی جبران شده و امسال هشت میلیارد تومان پرداختی از محل جبران خسارت وارده از حوادث غیرمترقبه را شاهد بودیم و قرار است 19 میلیارد تومان نیز پرداخت شود.

این مسئول تشکیل سازمان مدیریت بحران را در استان‌ها با هدف انسجام‌ بخشی در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: براساس قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کارگروه‌های 14 گانه ملی و 18 گانه استانی در زیرمجموعه این سازمان فعالیت می‌کنند و از سال 87 ما در حوزه مدیریت بحران سعی داریم با تجهیز کارگروه‌های تخصصی و تشکیل آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر ‌ریاست کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: ما با جذب تجهیزات و امکانات مناسب امداد و نجات سعی کردیم این کارگروه‌ها را فعال کنیم.

اسلامی به کارگروه شهری و فنی با مشارکت راه و شهرسازی، مخابرات و کارگروه حوادث کشاورزی و خشکسالی اشاره کرد و ادامه داد: در این باب تمام سعی و اهتمام ما بر این بوده که بتوانیم بیش از هر زمان دیگر تلفات و خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه را به حداقل برسانیم و یک فضای رو به جلو را در آسایش و راحتی مردم فراهم آوریم.

انتهای پیام/62006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول