اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس نهم:

برداشتن تحریم‌ها اعتمادساز است/ به حل پرونده هسته‌ای در دولت جدید خوش‌بینم

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اثبات صداقت از سوی گروه 1+5 برداشتن یک سری از تحریم‌ها در گام نخست را مهمترین اقدام برای اعتمادسازی عنوان کرد.

برداشتن تحریم‌ها اعتمادساز است/ به حل پرونده هسته‌ای در دولت جدید خوش‌بینم

امید کریمیان در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج و در آستانه مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 در ژنو سوئیس اظهار کرد: با توجه به دیپلماسی جدید و رویکرد دولت روحانی به نظر می‌رسد فضای مذاکره برای طرفین باز است.

وی با تأکید بر اینکه حق دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای ایران باید محفوظ باشد گفت: گروه 1+5 به این نتیجه رسیده که نسبت به سالیان گذشته تغییر رویکرد داشته باشد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری آمریکا در خصوص ایران و اینکه آیا این تغییر رویکرد واقعی است یا خیر تصریح کرد: باید حواسمان جمع باشد که برخی صحبت‌ها ما را فریب ندهد.

کریمیان افزود: عملکرد مذاکره‌کنندگان ایرانی باید به گونه‌ای باشد که تنها زمانی طرف مقابل یک قدم به جلو برداشت ما نیز گام برداریم و در غیر این صورت مفید نخواهد بود.

منتخب مردم مریوان در مجلس نهم با تأکید بر لزوم اثبات صداقت از سوی گروه 1+5 اظهار کرد: این موضوع باید در عمل ثابت شود و این امر مستلزم رعایت نکاتی است.

وی برداشتن یک سری از تحریم‌ها در گام نخست را مهمترین اقدام عنوان کرد و گفت: این مسئله به‌ویژه در خصوص تحریم‌هایی که با سلامت انسان از قبیل غذا و دارو ارتباط دارد، حائز اهمیت است.

کریمیان برداشتن تحریم‌ها در رابطه با تردد کشتی‌های حامل مواد سوختی و همچنین تحریم‌های اعمال شده بر بانک‌های کشورمان را از دیگر مواردی عنوان کرد که زمینه‌ اعتمادسازی را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص رویکرد مذاکره‌کنندگان ایرانی در نشست ژنو اظهار کرد: هر طرحی که قرار است ارائه بدهیم باید به چند موضوع در ارتباط با آن نگریسته شود.

وی بعد سیاسی را به عنوان یکی از این بخش‌ها عنوان کرد و گفت: موضوع اساسی حفظ ابهت، جایگاه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است.

کریمیان افزود: نکته دوم این است که به هیچ عنوان نباید از خواسته‌های منطقی خودمان که در مذاکرات قبلی بر آن تأکید شده است چشم‌پوشی کنیم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی احترام به طرف مقابل در چارچوب خاص خود و به اندازه‌ای که گروه 1+5 به طرف ایرانی احترام خواهد گذاشت را سومین مؤلفه مهم در این راستا ذکر کرد.

وی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص امکان حل و فصل شدن پرونده هسته‌ای ایران در دولت یازدهم با توجه به شرایط موجود گفت: نسبت به این مسئله خوش‌بین هستم.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول