اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان مطرح کرد

ضرورت شناخت بیشتر واقعه روز غدیر

امام جمعه موقت همدان گفت: روز غدیر را باید با تحقیقات بیشتری شناخت و آن را به جامعه شناساند.

ضرورت شناخت بیشتر واقعه روز غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی ظهر امروز در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه روز عید غدیر عید خلافت، عید ولایت، عید آسمانی و پربرکت است اظهار داشت: حادثه عظیم غدیر تاکنون آن طور که باید شناخته نشده است.

وی با بیان اینکه خداوند در روز عید غدیر گناهان 60 ساله را هم می‌آمرزد، ادامه داد: باید برای شناخت عید غدیر تحقیقات بیشتری انجام شود.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه خداوند در شب قدر و ماه رمضان گناهان را می‌بخشد گفت: خدا در روز غدیر دو برابر بیشتر از شب قدر انسان‌ها را بخشیده و از آتش جهنم دور می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم حقیقت روز غدیر را بشناسند هر روز 10 مرتبه ملائکه با آنها مصافحه می‌کنند، ابراز داشت: هر کس باید به اندازه درک خود غدیر را بشناسد.

موسوی به فضائل والای امام علی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: اگر تمام درختان قلم و دریاها مرکب شوند و همه آدم‌ها نیز نویسنده؛ قادر به نوشتن فضائل حضرت علی(ع) نیستند.

وی حضرت علی(ع) را باب‌الله عظیم و صراط الله اعظم دانست و ابراز داشت: اگر علی(ع) را بشناسیم راه خداشناسی، انبیاءشناسی، حقایق‌شناسی و معادشناسی به روی مردم باز می‌شود.

امام جمعه موقت همدان اذعان کرد: نماز، روزه، خمس، زکات، جهاد، معروفات و همه واجبات و فرعیات دین بدون علی(ع) به کار نمی‌آید، چون حضرت علی(ع) اصل است.

وی به حوادثی که برای مردم بحرین، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی اتفاق افتاده اشاره کرد و یادآور شد: علت گرفتاری آنها به خاطر عدم شناخت غدیر است.

موسوی خطاب به جوانان بیان داشت: حادثه روز غدیر را بشناسید و این شناخت از طریق ارتباط با فقها، ولی امر مسلمین، منبری‌های پاک و باسواد و... محقق می‌شود و اگر جوانان در این مسیر نباشند در دام اجنبی‌ها گرفتار خواهند شد. 

وی در خطبه دوم به میلاد امام هادی(ع) در روز دوشنبه هفته آینده اشاره کرد و ابراز داشت: انسان اگر تولی، تبری و اقتدا به ائمه معصومین(ع) داشته باشد خدا بدون واسطه در روز قیامت به او نگاه می‌کند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه به واقعه 30 مهر اشاره و گفت: دانش‌آموزان همدانی در اعتراض به حمله نیروهای شاه به مدرسه دخترانه پروین اعتصامی به خیابان‌ها ریختند و در این حادثه مردم و روحانیون نیز انها را همراهی کردند و بیش از 15 هزار نفر در همدان تظاهرات و چند دانش‌آموز نیز به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: بعد از حادثه 30 مهر در پنجم آبان ماه چند دانش‌آموز در کبودراهنگ به شهادت رسیدند و حرکت دانش‌آموزان همدان به دیگر شهرها نیز سرایت کرد و حتی امام خمینی(ره) از پاریس در این مورد پیام دادند.

موسوی گفت: در سالروز تشکیل سازمان ملل متحد هم قرار داریم که این سازمان متأسفانه به جای اینکه با ملت‌ها باشد با چند دولت ظالم و غاصب همراهی می‌کند.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول