اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید غدیر خم صورت می‌گیرد

نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در بویین زهرا

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا گفت: نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در هفته آینده به مناسبت این عید بزرگ برگزار می‌شود.

نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حسین رجبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی نمایش بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا که به منظور آماده کردن مقدمات کار با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات این ناحیه برگزار شد، به تشریح نمایش بازسازی واقعه تاریخی غدیر پرداخت.

وی افزود: با توجه به اهمیت این واقعه مهم تاریخی مدت‌هاست هماهنگی و پیگیری‌های بسیار خوبی از سوی اعضای ستاد در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان و تعدادی از مسئولان سپاه شهرستان در خصوص تجهیزات مورد نیاز، مکان نمایش، تأمین نیروی انسانی و غیره انجام گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: انتظار می‌رود نمایش این واقعه مهم تاریخی را در هفته آینده یک روز قبل از عید غدیر بازسازی کنیم.

رجبی واقعه غدیر را از قضایای مهم و حساس تاریخ جهان اسلام برشمرد و گفت: واقعه غدیر، حرکت فکری مهمی را ارائه می‌دهد که میلیون‌ها انسان از این واقعه الهام می‌گیرند و با آیین عقل و دین، راه فضیلت را پیش گرفته و مراحل سیادت و شکوه را طی می‌کنند تا به سر منزل رستگاری و کمال انسانی نایل شوند.

این مسئول اذعان کرد: واقعه بزرگ غدیر داستان دعوت خدایی، ولایت کبری، پیمان آسمانی، آراستن و کامل ساختن دین، پایان بخشیدن به نعمت و خشنودی و رضایتمندی پروردگار جهانیان است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا همچنین پیروی از امام علی (ع) را تنها راه ایمن و رستگاری دانست و خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ پیام امیدبخش الهی رسول اسلام (ص) که همانا ولایت و امامت حضرت علی (ع) بود، به طور طبیعی با پذیرش و عدم پذیرش آن دو راه در فراروی مردم ایجاد شد.

رجبی با اشاره به این دو راهی عنوان کرد: یکی راه هلاکت و عدم عاقبت بخیری و دیگری راه ایمنی و رستگاری است.

وی ادامه داد: پیامبر خدا (ص) در فرازی از سخنان مهم خویش، پیروی از امیر عالم هستی امام علی (ع) را تنها راه ایمن و رستگاری معرفی می‌کنند و می‌فرمایند که «فرمان او را بشنوید و عمل کنید تا از غضب خداوند ایمن شوید و از او اطاعت کنید تا رستگار شوید».

انتهای پیام/77008/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول