اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کرمانشاه خبر داد

برگزاری سومین همایش ملی غدیرپژوهی در کرمانشاه

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه گفت: سومین همایش ملی غدیرپژوهی به ‌مناسبت عید سعید غدیر خم در کرمانشاه برگزار می‌شود.

برگزاری سومین همایش ملی غدیرپژوهی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهروز همتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین همایش ملی غدیرپژوهی به‌مناسبت عید سعید غدیر خم با سخنرانی آیت‌الله محمدحسن شفیعی‌شاهرودی مدرس حوزه و دانشگاه و مترجم کتاب گران‌قدر الغدیر علامه امینی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه در اول آبان ماه سال‌جاری در مجتمع فرهنگی هنری انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود، همچنین نخستین همایش ملی «نجات‌بخشی و آینده جهان» به مناسبت آغاز امامت ولی‌ عصر (عج) در نهم ربیع‌الاول سال‌جاری برگزار خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همایش «نجات‌بخشی و آینده جهان» به‌همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت 25 دی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

همتی درباره محورهای همایش «نجات‌بخشی و آینده جهان» بیان داشت: «اندیشه نجات، سبک زندگی، آینده سازی»، «نجات‌بخشی و غیبت حجت خدا، ادیان و اندیشه نجات، آینده‌نگری» و «رسانه، اندیشه نجات، نگاه به آینده» از محورهای همایش است.

به گفته وی، در سال 90 نخستین همایش ملی غدیرپژوهی در استان کرمانشاه با هماهنگی مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های فرهنگی اجرا شد و محورهایی برای گردآوری کارهای تحقیقی و پژوهشی به تمام مراکز علمی و آموزشی کشور ارسال شد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه از ارسال 285 مقاله از بین محققان مختلف در سراسر کشور به دبیرخانه دائمی غدیرپژوهی در استان کرمانشاه برای نخستین دوره این همایش خبر داد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه داوری آثار با همکاری مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم انجام شد، گفت: در مرحله نخست 22 مقاله با محتوای مطلوب حائز رتبه شدند و اجازه چاپ دریافت کردند.

همتی با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی غدیرپژوهی با عناوین جدید در سال 91، افزود: فراخوان این همایش به بیش از 800 مرکز آموزشی و پژوهشی کشور اعلام و 184 مقاله دریافت شد.

وی عنوان کرد: مجموعه مقالات سال‌های 90 و 91 همزمان با برگزاری سومین همایش ملی غدیرپژوهی ارائه می‌شود و در سال 92 پس از بررسی و مطالعاتی که در رابطه با شرایط و تحولات جهان و منطقه انجام شد، برنامه‌ریزی برای برگزاری دو همایش آغاز شد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه از اعلام 6 موضوع در همایش سومین همایش ملی غدیرپژوهی خبر داد و محور این همایش را غدیر و نظام سیاسی در اسلام عنوان کرد.

همتی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی این همایش بزرگ از فروردین ماه سال‌جاری در قالب پوستر و بروشور در یک‌هزار مرکز آموزشی و علمی سراسر کشور آغاز شده، ادامه داد: 129 مقاله دریافت شده و 16 مقاله توسط داوران استان کرمانشاه به‌عنوان مقالات برتر پذیرفته شده و به‌عنوان سومین کتاب چاپ می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی از اعزام پنج نفر از کارشناسان برجسته مرکز تخصصی امامت و مهدویت قم به استان کرمانشاه از شنبه آینده خبر داد و بیان داشت: برنامه‌های مختلفی با حضور این کارشناسان انجام می‌شود.

وی به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، مراسمات جشن، مسابقات فرهنگی و مذهبی و برنامه‌های آموزشی به‌مناسبت دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: نرم‌افزاری با عنوان پیشوایان گمراهی تهیه شده و آماده توزیع است.

همتی برگزاری مراسمات معنوی و مذهبی در مساجد، سخنرانی اساتید برجسته در مساجد و 70 برنامه جشن، سخنرانی، پرسش و پاسخ و کارگاه‌های آموزشی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در دهه امامت و ولایت در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه در پایان از همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمانشاه در برگزاری این برنامه‌ها تشکر کرد.

انتهای پیام/2700/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول