اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

عقربه بیداری اسلامی به عقب بازنمی‌گردد

امام جمعه خوی گفت: دشمنان بدانند عقربه بیداری اسلامی به عقب بازنمی‌گردد.

عقربه بیداری اسلامی به عقب بازنمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ غدیرخم، اظهار داشت: امام زمام دین و نظام مسلمانان است و به وسیله امام نماز، زکات و روزه، حج و جهاد بر مسلمانان تمام می‌شوند.

وی ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با استناد به آیات و روایات متعدد موضوع امامت را مورد بررسی قرار داد و افزود: امام کسی است که از گناه و آلودگی‌ها پاک و مبری بوده و از عیب‌ها برکنار است و هیچ کس قابلیت قیاس با امام معصوم را ندارد.

الگوی حکومت اسلامی رساندن پیام غدیر به جهانیان است

موسوی شکوری در ادامه به فلسفه عید غدیر اشاره کرد و گفت:در روز غدیر پیامبر خدا(ص) با دستور مستقیم الهی امیر مومنان علی(ع) را به جانشینی و خلافت خود منصوب کرد.

وی به ویژگی‌های شخصیتی و برجسته حضرت علی(ع) نیز اشاره و تصریح کرد: امیر مومنان مصداق بارز تمام خصوصیات و ویژگی‌های امامت بودند که پیامبر خدا(ص) با انتصاب ایشان به این مقام، در حقیقت الگوی حکومت اسلامی را به جهانیان ارائه فرمودند.

زیارت جامعه کبیره میراث ماندگار امام هادی(ع)

امام جمعه خوی با تبریک میلاد امام علی‌النقی(ع) اظهار داشت: آن بزرگوار با اینکه از ناحیه خلفای جور بنی عباس همانند معتصم ،واثق ،متوکل و معتز کاملا تحت کنترل بودند، در عین حال رسالت امامت خویش را به نحو احسن انجام می‌دادند.

وی تفسیر قرآن ،تعلیم فرهنگ اهل بیت(ع) ،تربیت شاگردان ،مبارزه با ظلم و بیدادگری و افشاگری علیه مظالم بنی عباس را از جمله فعالیت‌های آن بزرگوار در دوران امامت ایشان معرفی کرد.

موسوی شکوری زیارت جامعه کبیره را از یادگارهای ماندگار ایشان عنوان کرد و گفت: بخش مهمی از زیارتنامه‌های اهل بیت(ع) و از آن جمله زیارت جامعه کبیره که یک دوره معارف دینی و اصول امام شناسی است، از یادگارهای ماندگار و برجسته آن بزرگوار به جامعه مسلمانان است.

عقربه زمان بیداری اسلامی به عقب باز نخواهد گشت

خطیب جمعه خوی با اشاره به پیام حج ولی امر مسلمین، به محورهایی از این پیام اشاره کرد و گفت: عصر حاضر دوران بیداری و هویت‌یابی مسلمانان است.

وی ایمان، اخلاص، خودسازی، صفا، مقاومت در مقابل دشمنـان، اندیشه و عمل را تنها راه نجات مسلمانان از گرفتاری‌ها عنوان کرد . و افزود: از بارزترین درس‌های حج اتحاد مسلمانان زیر لـوای تـوحید است.

موسوی شکوری شناخت دشمن و مقـابـله با نقـشه‌ها و شـیوه‌های آنان را از دیگر درس‌های حج برشمرد و تصریح کرد: اهانت به هر گروه از مسلمانان و تکفیر مـذاهـب اسـلامی، حـرام شرعـی است.

امام جمعه خوی تفرقه و اختلاف را خطر بزرگی بر جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: تفرقه می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیر و بزرگی را به مسلمانان وارد کند، اما دشمنان بدانند عقربه زمان بیداری اسلامی هرگز به عقب باز نخواهد گشت.

پایانی بر یک بحران و آغازی بر افق‌های جدید

موسوی شکوری با اشاره به مذاکرات ایران با شش کشور غربی در ژنو در زمینه انرژی هسته‌ای، اظهار داشت: طرح پیشنهادی ایران با عنوان پایانی بر یک بحران غیر ضروری و آغازی بر افق‌های جدید از محورهای مباحث مطرح شده توسط وزیر امور خارجه ایران بود که در این مذاکرات مطرح شد.

وی با اشاره به این مذاکرات خاطرنشان کرد: در مذاکرات اخیر تنها تغییر روش تغییر دیده می‌شود و اصول قبلی به قوت خود باقی است.

وی افزود: برای نتیجه‌گیری مثبت از این مذاکرات زمان لازم است بر این نکته توجه شود که مسئله نباید بیش از حد رسانـه‌ای و تبـلیغـاتی شود.

خطیب جمعه خوی در ادامه عامل اصلی پیشرفت ایران را در سایه تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای کشور عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که مقابله میان دو جبهه حق و باطل همچنان ادامه و استـمرار دارد و در نهایت باید بپذیریم که در ذات و سرشت آمریکاییان ظلم و ستمگری نهادینه شده است.

انتهای پیام/61006/ی40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول