اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و کارگردان نمایش« طبل بزرگ»:

ارتقای جایگاه تئاتر نیازمند باور مسئولان است

نویسنده و کارگردان نمایش« طبل بزرگ» گفت: تئاتر تا زمانی که به صورت جدی به عنوان یک باور در بین مسئولان لحاظ نشود، بدترین جایگاه را در بین خانواده‌ها خواهد داشت.

ارتقای جایگاه تئاتر نیازمند باور مسئولان است

مجتبی مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تأثیر تئاتر بر رشد شخصیتی کودک اظهار داشت: بهره‌گیری از مقولات هنری بسته به میزان محتوای آن، تأثیر خود را مخاطب می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در هنر تئاتر باید تکنیک‌ها را لحاظ کرد، ادامه داد: این مهم زمینه تقویت هنر تئاتر را فراهم می‌کند.

نویسنده و کارگردان نمایش«طبل بزرگ» با اشاره به تفکیک نمایش‌های بخش‌ کودک، نوجوان و خردسال در این دوره ابراز داشت: جدا شدن بخش‌ها کار مطلوبی بوده و اثر خود را در آینده نشان می‌دهد، زیرا باعث تخصصی‌تر شدن کارها می‌شود.

وی در خصوص تئاتر خیابانی، مشارکت مردم در آن را یک ضرورت دانست و یادآور شد: در تئاتر خیابانی اگر مشارکت مردم خوب باشد، تأثیر خوبی خواهد داشت.

مهدی ادامه داد: متاسفانه در ایران، ویژگی نمایش خیابانی را در نمایش‌ها ندیدم زیرا تئاتری که صحنه‌ای است به راحتی در خیابان به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه باید ضعف‌های تئاتر خیابانی را رصد کرده و نسبت به رفع آن اقدام کرد، ابراز کرد: در حال حاضر تئاتر در ایران در بدترین جایگاه خود قرار دارد که باید فکری در این مورد شود.

این کارگردان عرصه تئاتر افزود: مسئولان وقتی می‌خواهند به هنر اشاره کنند همه هنر‌ها را به یاد دارند به جز تئاتر؛ که هیچ این اصلاً خوب نیست.

وی اذعان کرد: تئاتر تا زمانی که به صورت جدی به عنوان یک باور در بین مسئولان لحاظ نشود، بدترین جایگاه را در بین خانواده‌ها خواهد داشت.

مهدی در پایان سخنانش با اشاره به شعار امسال جشنواره که «تئاتر و خانواده» نام نهاده شده، گفت: هر کاری یک شعاری دارد اما این مهم است که شکل محتوایی و زیربنایی آن چه چیزی باشد شعاری که ریشه دارد، تأثیرگذار خواهد بود اما شعار صرف، به درد نمی‌خورد.

انتهای پیام/89007‌/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول