اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز:

برقراری روابط فرهنگی و جذب گردشگر سرمایه‌گذاری است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: جذب گردشگر و برقراری روابط فرهنگی درون و خارج از کشور هزینه نبوده، بلکه سرمایه‌گذاری است.

برقراری روابط فرهنگی و جذب گردشگر سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر فرهنگی و مذهبی برای استان فارس که نرخ بیکاری آن 24 درصد است، 800 تا یک‌هزار دلار آورده مالی و 20 شغل جدید ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها و شهرهای ایران از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی استان فارس به ویژه شهرستان شیراز بی‌اطلاع هستند، افزود: در هفته فرهنگی که در شهر خوی برگزار شد، حدود 80 درصد مردم این شهر از جاذبه‌های گردشگری شیراز بی‌اطلاع بوده‌اند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، متولی شناسایی جاذبه‌های گردشگری این شهر است و شهرداری باید در زیباسازی مبلمان شهری برای ورود مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی نقش فعال داشته باشد.

فرخ زاده بیان داشت: شهرداری شیراز برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی و المان‌های شهری، در دو سال گذشته با اجرای طرح‌های تقاطع غیرهمسطح، بوستان و پارک، نصب تابلو و نیز پارک آبی، تله‌کابین با محوریت جنوب شهر و دیگر فعالیت‌های عمرانی، شیراز را به عنوان یک شهر توسعه‌یافته برای گردشگران معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: تهیه سند عملیاتی و بالادستی برای شیراز، سنگ‌فرش محوطه روبه‌روی آرامگاه حافظ، راه‌اندازی چهار موزه، شرکت در هفته شیراز در شهر خوی نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شهرداری این شهر بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز از برگزاری بزرگداشت زادروز حافظ خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی شامل نشست‌های تخصصی حافظ ‌پژوهی، نمایشگاه تمبرهای قدیمی، افتتاح هفته فرهنگی خوی در شیراز و شب فرهنگی شیراز، خوی و آلمان و نیز ایراد سخنرانی توسط حافظ‌شناسان و دیگر برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول