اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان:

مدیران گیلان سفیران جذب سرمایه‌گذاری شوند

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: مدیران گیلان در صورت آشنایی با مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی، سفیران جذب سرمایه‌گذاری می‌شوند.

مدیران گیلان سفیران جذب سرمایه‌گذاری شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، منصور ملایی‌پور پیش از ظهر امروز در بازدید از فاز تجارت و صنعت منطقه آزاد انزلی و نشست مشترک با مدیران اقتصادی آن، این منطقه را دروازه ورود سرمایه‌گذار خارجی به شمال ایران نامید.

وی، وجود منطقه آزاد انزلی را نقطه قوت استان در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی ذکر کرد و افزود: ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این منطقه مهم‌ترین مزیت گیلان برای حضور سرمایه‌گذار است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان، منطقه آزاد را با مزایای قانونی متعدد در شمال کشور، بی‌نظیر خواند و تصریح کرد: معرفی این منطقه به سرمایه‌گذاران خارجی مهم‌ترین اولویت کاری مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان است.

وی، جذب سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه دانش فنی، ایجاد اشتغال مولد و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌های ترانزیتی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان را مهم‌ترین هدف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان عنوان کرد.

ملایی‌پور، با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از جایگاه ویژه‌ای در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی برخوردار است، خاطرنشان کرد: نهادهای اقتصادی جهانی شامل بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، مناطق آزاد را مهم‌ترین فرصت و مزایای قانونی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در هر کشور ارزیابی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چین با وجود مناطق آزاد خود به جایگاه رفیع اقتصادی دست یافته است، افزود: منطقه آزاد انزلی از وجود قوانینی مطابق با سازمان تجارت جهانی (wto) و مناسب با قوانین بین‌المللی حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی برخوردار است که باید از آن استفاده کرد.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی گیلان، افزایش همکاری نهادهای عضو مرکز سرمایه‌گذاری استان با منطقه آزاد برای جذب سرمایه‌گذار را رویکرد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اعلام کرد و یادآور شد: ابتدا به دنبال معرفی، ایجاد رابطه و حضور سرمایه‌گذاران موجود استان در این منطقه هستیم تا از رهگذر ورود آنها زمینه افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد شود.

وی، خواستار همکاری بیشتر نهادهای استانی برای تسریع در خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد انزلی شد.

ملایی‌پور، منطقه آزاد را مهم‌ترین کانون اقتصادی استان برای معرفی و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی ذکر کرد.

وی، تبلیغ مزایای قانونی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد را ضرورت برشمرد و یادآور شد: در صورت آشنایی بیشتر مسئولان استان با مزایای قانونی منطقه آزاد، مدیران استان به سفیران جذب سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/84001/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول