اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی عنوان کرد

تحصیل 328 دانشجو در دانشگاه هلال احمر آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از آغاز جذب دانشجو در رشته مشارکت‌های مردمی در دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر استان خبر داد و گفت: هم اکنون 328 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 328 دانشجو در دانشگاه هلال احمر آذربایجان غربی

یحیی زینالپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هلال احمر آذربایجان غربی با ارائه آموزش‌های مفید و کاربردی در زمینه امداد و نجات، گام‌های خوبی در راستای ارتقای سطح دانش عمومی افراد در این زمینه برداشته است.

وی از بهره‌مندی بیش از 17 هزار نفر از آموزش‌های ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در طول 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این افراد در قالب آموزش‌های 35 ساعته، اطلاعات لازم را در ارتباط با چگونگی مقابله با برخی خطرات معمول دریافت کرده‌اند.

زینالپور بر لزوم آموزش‌های آکادمیک در ارتباط با امداد و نجات در دانشگاه‌ها نیز تأکید کرد و افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌های کشور است که هر سال شاهد وقوع بلایای طبیعی و سوانح غیر طبیعی متعددی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان این مطلب بر ضرورت وجود رشته‌های دانشگاهی مرتبط با امداد و نجات در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 328 نفر دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: این تعداد دانشجو در چهار رشته مقطع کاردانی و سه رشته دانشگاهی، در مقطع تحصیلی کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

زینالپور بر لزوم ارتقای سطح دانش عمومی افراد در بحث امداد و نجات تأکید کرد و افزود: در این راستا و با هدف ارتقای سطح دانش مدیریت سوانح افراد از سال تحصیلی جاری اقدام به جذب دانشجو در رشته مشارکت‌های مردمی کرده‌ایم.

وی تربیت دانشجو در رشته مشارکت‌های مردمی را گامی در راستای تقویت جمعیت داوطلبی هلال امر استان عنوان و تصریح کرد: در همین راستا جمعیت هلال احمر استان اقدام به عضوگیری افراد برای جمعیت داوطلبان کرده است.

زینالپور خاطرنشان کرد: علاقمندان در گروه‌های سنی مختلف می‌توانند با مراجعه به مراکز جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف استان، به صورت رایگان عضو جمعیت داوطلبان هلال احمر شده و از آموزش‌های ارائه شده جمعیت هلال احمر در راستای امداد و نجات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/61006/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول