اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هلال احمر دماوند مطرح کرد

اصلاح ساختار اداری و امداد و نجات جاده‌‏ای؛ اولویت کاری هلال احمر دماوند

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، مهم‏ترین محورهای کاری خود در 18 ماه حضورش در این نهاد را اصلاح ساختار اداری و امداد و نجات جاده‌‏ای عنوان کرد.

اصلاح ساختار اداری و امداد و نجات جاده‌‏ای؛ اولویت کاری هلال احمر دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمید فرهادی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ابتدای ورود به این مجموعه، کاستی‏‌هایی وجود داشت که با پیگیری‏‌های انجام شده، اکنون به نقطه‌‏ای رسیده‌‏ایم که مشکلات بزرگ و کلان در جمعیت هلال احمر دماوند نداریم.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه در شهرستان دماوند دو پایگاه امداد و نجات وجود دارد، افزود: در 6 ماه اول سال، نخستین و مهم‏ترین پایگاه امداد و نجات شهرستان دماوند یعنی پایگاه یادمان شهید لالی در آبعلی از نظر تجهیزات احیا شد.

فرهادی همچنین به پایگاه امداد شهید داوود مقدم در چنار غرب اشاره و بیان کرد: این پایگاه با 15 هکتار وسعت، کاربری‏‌های متنوعی از جمله امداد و نجات، اقماری یا پشتیبانی، اسکان اضطراری برای یک هزار خانوار و نیز مدارس امداد و نجات و آموزش دارد.

 

دماوند نیازمند یک پایگاه امداد و نجات دیگر است

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با ذکر اینکه دماوند به یک پایگاه امدادی دیگر نیز نیاز دارد، اضافه کرد: درخواست خود را مطرح کرده‌‏ایم و امیدواریم مورد موافقت هلال احمر استان تهران قرار گرفته و زیرساخت‏‌های سومین پایگاه امداد و نجات شهرستان دماوند تأمین شود.

فرهادی ادامه داد: به جز دو پایگاه موجود، از ساختمان اصلی جمعیت نیز به عنوان کشیک عملیات استفاده می‌‏کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مواقعی که نیاز باشد از نیروهای اداری که دوره‌‏های امداد و نجات را دیده‌‏اند هم استفاده می‏‌شود، تصریح کرد: همچنین در مواقع لزوم در بین شعب هلال احمر شهرستان‏‌ها هم‏پوشانی انجام می‏‌شود و شعب مختلف این جمعیت به هم کمک‌‏رسانی می‏‌کنند.

 

افزایش نیروی انسانی در هلال احمر دماوند

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه در 18 ماه گذشته 40 درصد افزایش نیروی انسانی در هلال احمر دماوند رخ داده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‏‌های این مجموعه، نداشتن ست خودروی نجات برای پایگاه حساس آبعلی بود.

فرهادی ادامه داد: با پیگیری‏‌های انجام شده و یاری مسئولان شهرستان دماوند، توانستیم این ست خودروی گران‏قیمت را برای شهرستان تهیه کنیم.

وی با ذکر اینکه خودروهای امدادی شهرستان دماوند نیز 100 درصد افزایش یافته‌‏اند، افزود: آمبولانس مجهز نداشتیم که با پیگیری‏های انجام شده، یک دستگاه آمبولانس نو و تجهیز شده خریداری کردیم.

فرهادی ادامه داد: اکنون دو دستگاه خودروی آمبولانس، دو دستگاه خودروی عملیاتی پیک‏آپ، دو دستگاه ست نجات و یک دستگاه خودروی آرگو که خودرویی کاملا عملیاتی است و امکان عبور از راه‏‌های صعب‏‌العبور در خشکی، آب، برف، یخ و کوهستان را دارد، گروه خودرویی ما را تشکیل می‌‏دهند.

انتهای پیام/2568/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول