اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر یزد بهره‌برداری شد

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، نخستین پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر یزد بهره‌برداری شد.

پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر یزد بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد صبح امروز در مراسم افتتاح این پایگاه، کاربری عمده پایگاه امداد هوایی را در بروز سوانح بزرگ از جمله زلزله و سیل به ویژه در نقاط صعب‌العبور بیان کرد.

حمید پارسائیان اظهار داشت: این پایگاه امکان عملیات را در مناطق سخت‌گذر و مکان‌هایی که دسترسی، انتقال بار و نیرو از طریق زمینی وجود ندارد و یا به سرعت عمل بیشتری در مقایسه با زمین نیاز است از طریق هوایی عملی می‌سازد.

وی به تشریح قسمت‌های مختلف این پایگاه پرداخت و گفت: قسمت های مختلف این پایگاه که در جنب فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد قرار دارد شامل آشیانه بالگرد، جایگاه فرود و قسمت‌های اداری است.

این مقام مسئول افزود: عملیات عمرانی و احداث این پایگاه در سال 88 آغاز شده و با تلاش و همت و پشتکاری در احداث آن وجود داشت در مدت چهار سال به پایان رسید.

وی میزان اعتبار برای احداث این پایگاه جمعیت هلال‌احمر را 19 میلیارد ریال برشمرد و عنوان کرد: از سوی استانداری یزد و مدیریت بحران، منابع مالی احداث این پایگاه تامین شد.

پارسائیان مساحت این مجموعه امدادی را 40 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: دو هزار و 160 متر مربع مساحت فعلی زیربنایی این پایگاه است که قابلیت افزایش و توسعه را دارد.

وی از حضور بالگرد امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر به مدت 15 روز در یزد خبر داد و بیان داشت: فعلا امکان اینکه بالگرد به صورت دائمی در استان مستقر باشد وجود ندارد اما امیدواریم با پیگیری و تامین امکانات لازم، این پایگاه را دائمی کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان در ادامه به تشریح برنامه‌های این جمعیت در سطح استان پرداخت و ادامه داد: همزمان با این هفته جمعیت هلال احمر استان دو پایگاه امداد و نجات بین شهری (جاده‌ای) را در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم بهره‌برداری خواهد کرد.

وی از برگزاری مانور زلزله و اسکان اضطراری در استان خبر داد و گفت: مانور اسکان اضطراری به صورت ویژه برای آمادگی و سنجش امکانات و توانایی در شهرستان بهاباد انجام خواهد شد.

این مقام مسئول، برگزاری رژه موتوری و خودرویی و برگزاری گردهمایی باشگاه امدادگران و نجات‌گران همچنین برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه برای عموم مردم را از جمله برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر در استان برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد هم در این آیین طی سخنانی با تقدیر از اقدامات و عملکرد جمعیت‌ هلال‌احمر استان یزد در حوادث گفت: این جمعیت با امدادگران خوبی که دارد در سطح استان از آمادگی کافی و لازم برخوردار است.

غلامحسین دشتی ادامه داد: هلال‌احمر خدمات ارزشمندی در کشور داشته است به ویژه که در حوادث و رویدادها از نخستین گروه‌هایی بودند که در صحنه حضور یافته و با روحیه ایثار و فداکاری امدادرسانی کردند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت استان یزد و امکانات این جمعیت در استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به پیشینه خوبی استان یزد در تمامی حوزه‌ها دارد این امکان وجود دارد تا یزد را محور خدمات امدادی در منطقه جنوب شرق کشور در نظر بگیریم.

این مقام مسئول لازمه این کار را تامین امکانات لازم برشمرد و بیان داشت: استان یزد از نظر راه‌های دسترسی در مقایسه با سایر نقاط دارای وضعیت بهتری است و این توانایی در نیروهای استان و موقعیت جغرافیایی یزد دیده می شود.

انتهای پیام/90004/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول