اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 200 کودک صورت گرفت

برگزاری مانور زلزله با محوریت غنچه‌های پیشاهنگی هلال احمر تویسرکان

مانور زلزله به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی با حضور 200 کودک، با محوریت غنچه‌های پیشاهنگی هلال احمر در بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) برگزار شد

برگزاری مانور زلزله با محوریت غنچه‌های پیشاهنگی هلال احمر تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی، مانور زلزله با حضور 200 کودک از غنچه‌های پیشاهنگی جمعیت هلال احمر و مهدهای کودک در جوار مرقد حضرت حبقوق نبی (ع) برگزار شد.

غنچه‌های پیشاهنگی هلال احمر با همکاری کودکان مهدهای کودک در مانور زلزله امداد، کمک‌های اولیه را به کمک و هدایت اعضای فعال امور جوانان و مربیان پیشاهنگی به زیبایی تمام اجرا کردند.

این مانور به منظور آشنایی با مکان‌های امن در مواقع بروز زلزله در خارج از مدرسه و سایر مکان‌ها برای پناه‌گیری و حفاظت از خود و اطرافیان انجام شد.

کودکان در این صحنه‌سازی ابتدا با صدای آژیر که نشان از آغاز مانور بود، مراحل چگونگی اقدام در مواقع اضطراری برای کاهش تلفات جانی را عملیاتی کردند.

با صدای آژیر زلزله احتمالی آغاز و گروه در وظایف مشخص پناه‌گیری مناسب را نشان دادند، سپس گروه امداد و نجات و کمک‌های اولیه به منطقه زلزله‌زده برای امدادرسانی به آسیب دیدگان وارد شد و افراد مصدوم را با ایمنی کامل از محل دور کرد.

همزمان با عملیات گروه امداد، آتش‌نشانی با صدای آژیر فوریت حادثه در صحنه حاضر و وظیفه خود را به صورت نمادین انجام داد.

در پایان مانور زلزله،خروج از پناهگاه و رعایت حال سالمندان و کودکان با خونسردی کامل، جاگیری مناسب در فضای باز و آمادگی برای پس لرزه‌ها، اهمیت حفاظت از جان خود و دیگران، آمادگی در برابر زلزله و شناسایی مکان‌های پرخطر در مواقع بروز زلزله به صورت نمادین توسط کودکان تویسرکان انجام شد.

این مانور با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله،‌ ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی در مدارس،‌ ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های درست و سریع در برابر زلزله و کاهش تلفات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی در جوار حضرت حبقوق نبی(ع) اجرا شد.

مانور زلزله با همکاری بهزیستی، مرکز بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی و مهدهای خصوصی تویسرکان به منظور ایمن‌سازی کودکان در برابر زلزله انجام شد.

مهد کودک‌های رویش، همیشه بهار، مهرآفرین، گلها، امید زندگی، طنین و غنچه‌های پیشاهنگی هلال احمر مانور زلزله شرکت داشتند.

در همین روز کودکان تویسرکانی به مناسبت هفته کودک پس از انجام ورزش، چگونگی رعایت بهداشت و سلامت با ورزش کردن را توسط کارشناس مسئول تغذیه بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان تویسرکان آموزش دیدند.

در این مراسم مرکز بهداشت برچسب‌های با موضوع تغذیه سالم و هدایایی سلامتی بین کودکان مهدهای خصوصی تویسرکان توزیع شد.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول