اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان خبر داد

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت در تویسرکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت در تویسرکان خبر داد.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن حسینی‌زاده پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی تویسرکان، اظهار کرد: دستگاه‌های عامل به منظور امنیت غذایی جامعه بر تولید و توزیع مواد غذایی نظارت کامل داشته باشند.

وی تأکید کرد: خودروهای حمل مواد غذایی با داشتن مجوز رسمی از مراکز متولی، مجاز به فعالیت هستند پس باید در این زمینه آگاهانه‌تر و کارشناسی‌شده‌تر برخورد کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به واکسیانیسون دام‌های دامداری‌ها و عشایر، متذکر شد: دامپزشکی شهرستان به منظور کاهش مبتلایان به تب مالت، حفظ ایمنی و سلامت جامعه باید موضوع را بررسی کند و اگر موردی مشاهده شد واکسیناسیون انجام شود.

وی به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت در تویسرکان اشاره کرد و ابراز داشت: مسئولان دستگاه‌های مربوطه همراه با دهیاران با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در سطح شهر و روستاها وارد شوند.

حسینی‌زاده پیشگیری را مهمترین راهکار در مقابله با این بیماری عنوان کرد و افزود: مرکز بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت‌های موجود آموزش‌های لازم را ارائه داده است.

وی ورود رابطان بهداشت در روستاها با هدف اطلاع‌رسانی به جامعه روستایی در خصوص این بیماری، افزود: کارگاه آموزشی بهداشتی برای اصناف و دانش‌آموزان همراه با توزیع بروشورهایی برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان ساماندهی عرضه شیرهای محلی را از دیگر برنامه‌ها کارگروه عنوان کرد و گفت: شهرداری با دیگر دستگاه‌های مرتبط برای این امر جلسه‌ای را تشکیل دهند و با نظارت دقیق بر این کار وارد شوند.

وی بررسی وضعیت کلرزنی آب روستایی را خواستار شد و ابراز داشت: شهرداری برای رفع سد معبرها اقدام کند.

حسینی‌زاده رفع مشکل آب‌ و فاضلاب کنار دانشگاه آزاد و برخورد با متخلفان در زمینه ریختن نخاله‌ها در کنار جاده‌های ورودی شهرستان را خواستار شد.

وی به رعایت اصول بهداشتی در خصوص بیماری وبای التور تاکید کرد و افزود: افراد به محض مشاهده علائم این بیماری در خود یا اطرافیان به نزدیک‌ترین خانه بهداشت یا پزشک مراجعه کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: بیماری وبای التور در صوت معالجه به‌ موقع، خطری ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول