اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

فراخوان تیم‌های واکنش سریع مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، فراخوان تیم‌های واکنش سریع مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر انجام شد.

فراخوان تیم‌های واکنش سریع مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، این برنامه صبح امروز با حضور تیم‌های واکنش سریع از مراکز درمانی شهر بوشهر و شبکه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آغاز شد.

حضور به موقع در محل، شمارش تعداد نفرات عضو تیم‌های واکنش سریع، طراحی حادثه یا سناریونویسی از جمله برنامه‌های مرتبط به این برنامه مانوری بود.

بر اساس این گزارش شبکه‌های بهداشت و درمانی شهرستان‌ها حداقل دو تیم واکنش سریع باید داشته باشند و هر شبکه یک سناریو بر اساس حادثه‌ای که بیشتر در مناطق آن‌ها اتفاق می‌افتد می‌نویسد و راه‌های مقابله با آن حادثه توسط تیم‌های واکنش سریع مرور می‌شود.

هدف از برگزاری این فراخوان، این است که تیم‌های واکنش سریع در زمان بروز بحران در کوتاه‌ترین زمان با کامل‌ترین امکانات در محل حادثه حاضر و به مصدومان خدمات‌رسانی کنند.

همچنین تجهیزات امدادی تیم‌های واکنش سریع باید برای 72 ساعت تدارک دیده شده باشد تا در زمان امدادرسانی با کمبودی مواجه نشوند.

تیم‌های واکنش سریع پس از تهیه سناریو و اجرای سناریوی خود در قالب تیم‌های خودرویی، در شهر بوشهر مانور می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز که در این مراسم حضور داشت، با قدردانی از تلاش برگزارکنندگان این فراخوان، گفت: بی‌شک آمادگی تیم‌های بهداشتی و درمانی در زمان وقوع حوادث طبیعی ضرورتی انکارناپذیر است.

کاظم مرادی بیان کرد: تیم‌های امدادی و بهداشتی استان همواره در مواقع بحران در موعد مقرر در محل حادثه حضور داشته و فعالیت‌های امدادی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. حضور به موقع تیم‌های پزشکی در زمان وقوع زلزله شنبه از نکات بارز تیم‌های امدادی پزشکی بود که نتایج خوبی هم به همراه داشت.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول