اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی

برخورد جدی با افرادی که موجب تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه شوند

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: همکاری‌های ما بین اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در راستای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی افزایش می‌یابد.

برخورد جدی با افرادی که موجب تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهراد زندیه ظهر امروز در دیدار با میراحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها در چارچوب ضوابط مربوطه در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به صاحبان صنایع و دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان مرتبط با فعالیت‌های دامپزشکی اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه دامپزشکی تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در مصرف روزانه مردم است، خاطر نشان کرد: دامپزشکی بر اساس رسالت سازمانی خود با افرادی که خارج از ضوابط و موازین بهداشتی دامپزشکی با عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی موجب تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه شوند به طور جدی برخورد می‌کند و متهمان پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی و تکمیل فرآیند قضایی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

زندیه افزایش هماهنگی بین دو اداره کل برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های ارسالی دامپزشکی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان را خواستار و پیشنهاد داد: اکیپ‌های مشترکی برای بازرسی از شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها همچنین مراکز مایه‌کوبی مستقل و وابسته دامی تشکیل یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی از همکاری نزدیک، تنگاتنگ و صمیمانه دادگستری و تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی با عوامل دامپزشکی در راستای حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه تشکر کرد.

میراحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز در این دیدار گفت: گستردگی فعالیت‌های دامپزشکی برای ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی در جامعه کاملاً مشهود است و دامپزشکی نقش بسیار مهمی در تضمین سلامت و امنیت غذایی به عهده دارد. لذا بدون تعامل و همکاری بین‌بخشی و پشتیبانی سایر ارگان‌های دولتی فعالیت‌های دامپزشکی تکمیل نخواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی به اهمیت سلامت غذا و تغذیه و ارتباط آن با سلامتی انسان‌ها اشاره کرد و گفت مسئله غذا و دسترسی به تغذیه سالم از اولویت‌های اساسی و نیازهای اولیه زندگی بشری است لذا ارگان‌های مرتبط با موضوع باید از همه لحاظ مورد حمایت واقع شوند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های خوب دامپزشکی بر لزوم گسترش همکاری تاکید و آمادگی این ارگان را در رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی اعلام و افزود: همکاری بین این دو ارگان بیشتر از گذشته ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول