اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 سال گذشته

مرگی به دلیل بارداری و زایمان در تویسرکان رخ نداده است

کارشناس مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: طی 9 سال گذشته حتی یک مورد مرگ و میر به دلیل عوارض بارداری و زایمان در تویسرکان رخ نداده است.

مرگی به دلیل بارداری و زایمان در تویسرکان رخ نداده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، زهرا ربیعی صبح امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی‌ شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه مراقبت‌ها دوران بارداری در تویسرکان بالاست، اظهار کرد: 9 سال گذشته حتی یک مورد مرگ و میر به دلیل عوارض بارداری و زایمان در تویسرکان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه نرخ مرگ و میر زیر پنج سال در چند سال گذشته کاهش یافته است، افزود: سیاست جمعیتی و مراقبت‌های بهداشتی به نحوی عمل شده که سلامت مادر و بچه حتماً تأمین شده باشد.

کارشناس مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان تویسرکان به تغییر سیاست‌های اعمال شده در خصوص جمعیت اشاره کرد و گفت: به گفته جمعیت‌شناسان و جامعه‌شناسان با ادامه شیوه کنونی، نرخ جمعیت کشور طی 25 تا 30 سال آینده بسیار کم می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن باروری کلی در ایران زیر 2.1 درصد است، گفت: برنامه جمعیتی، باید حول محور سلامت و تغییر سیاست‌های کنترل جمعیت برای جامعه جوان، با نشاط، سالم و تحصیلکرده باشد.

ربیعی فرهنگسازی برای فرزند‌آوری در سن بی‌خطر را یک مؤلفه قوی در رشد جمعیت جامعه خواند و تأکید کرد: آگاه‌سازی به صورت جامع و درست را باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کنیم.

وی فراهم‌سازی بستر‌ها برای ازدواج آسان از سوی سازمان‌های مربوطه، تاثیر و قداست ازدواج، فرصت فرزندآوری در یک سن بی‌خطر را از اقدامات مهم در رشد جمعیت عنوان کرد.

کارشناس مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: آماده‌سازی افراد برای ازدواج سالم و آموزش مهارت‌های زندگی برای تحکیم خانواده، شناخت چگونگی ارتباط زناشویی، انتخاب همسر و..  از سوی افراد و مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم انجام مشاوره برای داشتن زندگی بهتر اضافه کرد: قبل ازدواج مشاوره انجام می‌شود، اما بعد از ازدواج همسران به حال خود رها می‌شوند.

ربیعی با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق در یک سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد، تاکید کرد: افراد بعد از ازدواج به مشاوره و مهارت‌های زندگی نیاز دارند پس می‌طلبد برای سلامت و انسجام خانواده از سوی دستگاه‌های مربوطه اقدام شود.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول