اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد ثبت وقایع حیاتی سمنان تأکید کرد

لزوم آسیب‏شناسی ترکیب جمعیتی در سمنان

رئیس ستاد ثبت وقایع حیاتی سمنان بر لزوم آسیب‏شناسی ترکیب جمعیتی در سمنان تأکید کرد.

لزوم آسیب‏شناسی ترکیب جمعیتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان سمنان در فرمانداری سمنان برگزار شد.

فرماندار شهرستان سمنان و رئیس ستاد ثبت وقایع حیاتی سمنان در این جلسه گفت: تنها سیاست بعد از انقلاب که مقام معظم رهبری به آن ایراد گرفته و خواستار بازنگری آن شدند، بحث کنترل جمعیت است.

حسن سعدالدین گفت: متاسفانه طی 20 سال گذشته و با سرلوحه قرار دادن شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» هرم جمعیت کنونی کشور به سمت کهن‏سالی در حال پیشروی است و این روند به هیچ عنوان برای آینده کشور مطلوب نخواهد بود.

وی بیان کرد: باید با دعوت از علما، نخبگان و گروه‏های ذی‏نفوذ، پیامد منفی این قضیه در بین آحاد مردم مطرح و آسیب‏های این ترکیب جمعیت مورد بررسی قرار گیرد و تلاش شود باورها و نگرش‏های فعلی مردم تغییر یابد.

رئیس ثبت احوال شهرستان سمنان نیز آمار وقایع حیاتی سه ماهه اول سال 92 سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل را این‏طور بیان داشت: ولادت در سال 1392، 752 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/3 درصد رشد داشته است.

عباس دارایی افزود: آمار وفات در سال جاری، 192 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9/7 درصد رشد داشته است.

وی گفت: شمار ازدواج در سال جاری، 327 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/7 درصد کاهش داشته است.

رئیس ثبت احوال شهرستان سمنان افزود: با عنایت به عدم وجود دفترخانه ثبت طلاق در شهرستان‏های مهدیشهر و میامی و شهر گرمسار، متأسفانه کلیه موارد طلاق در سمنان ثبت می‏شود که باعث رشد آماری آن در شهرستان شده است.

دارایی مهلت قانونی ثبت ولادت را تا 15 روز بعد از از تولد و وفات را تا 10 روز بعد از فوت عنوان کرد و افزود: در صورت عدم رعایت، هزینه‏ هایی از مراجعه‏ کنندگان دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول