اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان قزوین اعلام کرد

17 هزار خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی قزوین

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین گفت: 17 هزار خانوار روستایی این استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

17 هزار خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سعید رضایی بعدازظهر امروز در گردهمایی شوراهای بخش مرکزی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جمعیتی که می‌توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین قرار گیرند 60 هزار خانوار است که با توجه به اضافه شدن کشاورزان به این صندوق، تعداد خانوارهایی که در این استان می‌توانند زیر پوشش بیمه قرار گیرند بیش از 80 هزار خانوار خواهد بود.

وی افزود: در استان قزوین 43 کارگزار بیمه وجود دارد که در شهرستان آبیک در روستاهای زیاران، کوندج و خطایان کارگزاران با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همکاری می‌کنند؛ البته استقرار یک کارگزار در روستای قشلاق را نیز در دستور کار داریم.

این مسئول ادامه داد: در آماری که سازمان امر کشور اعلام کرده، موضوع اولویت بیمه در یک خانوار در اولویت یازدهم است که این امر مطلوب نیست و مردم باید به سمت بیمه شدن سوق داده شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین تصریح کرد: این صندوق با هدف زیر پوشش قرار دادن بیمه‌های اجتماعی برای کشاورزان، روستائیان و مناطق عشایر تشکیل شده است که سقف سنی برای بانوان 50 سال و برای آقایان 55 سال بوده و همچنین سن ورود به این صندوق بیمه 18 سال است.

رضایی بیان کرد: مجموع حق بیمه 15 درصد است که 10 درصد آن را دولت و پنج درصد مابقی را بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: مزایای بیمه اجتماعی این صندوق در سه حوزه بیمه‌ای، امدادی و حمایتی است ولی در حوزه درمان نقشی ندارد و سرانه و دفترچه تعلق نمی‌گیرد.

این مسئول اذعان داشت: از شوراها و دهیاران روستاها درخواست می‌شود در زمینه زیر پوشش قرار گرفتن بیمه اطلاع‌رسانی کنند تا افراد هرچه زودتر زیر پوشش بیمه قرار گیرند و علاوه بر رسیدن به حق و حقوق خود، از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: حتی اگر افرادی در گذشته زیر پوشش بیمه بودند و به دلایلی بیمه‌شان قطع شده می‌توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این استان قرار گرفته و بیمه‌شان استمرار داشته باشد.

رضایی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین از سال 86 آغاز به کار کرده و تازه تأسیس است و چون یک طرح ملی به حساب می‌آید، مطلوب است شوراها همکاری لازم را با این صندوق داشته باشند و روستائیان و کشاورزان را به این صندوق معرفی کنند.

وی افزود: کشاورزانی که ساکن شهرهای بزرگ هستند نیز می‌توانند از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین برخوردار شوند.

این مسئول تصریح کرد: روستائیانی که راننده باری و مسافربر هستند نیز می‌توانند زیر پوشش بیمه قرار گیرند و رانندگان در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز مشمول این قانون می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین یادآور شد: در مجموع 500 شغل برای روستائیان تعریف شده که می‌توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین قرار گیرند.

رضایی عنوان کرد: 15 هزار نفر مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین هستند که 90 درصدشان از بازماندگان و 10 درصدشان از کارافتادگان هستند.

انتهای پیام/77006/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول