اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

فلسفه عید قربان کشتن نفس اماره است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: فلسفه عید قربان کشتن نفس اماره است، پس باید این روز بزرگ را ارج نهیم.

فلسفه عید قربان کشتن نفس اماره است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم اکنون در عید بزرگ مسلمانان عید سعید قربان قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در عید قربان فلسفه‌ها و نکته‌های زیادی نهفته است، به طوری که کشتن نفس اماره و تلاش برای انفاق جان و مال در راه خدا کلیدی‌ترین پیام این روز است.

وی این روز را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود: در این روز تاریخی مسلمانان میزان اتحاد، همدلی و ایمان خود را در معرض ارزیابی قرار می‌دهند، تا خالص‌ترین آن‌ها از یکدیگر شناخته شود، که امید است از این آزمون سرافراز بیرون آییم.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه فدا کردن مال و انفاق آن در راه خدا کار هر کس نیست، ادامه داد: کسانی که ایمان قوی و تعهد بیشتری نسبت به خالق بی‌همتا را در وجود خود پرورش دهند، در این زمینه توفیق پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مومنان خداجو و خداپرست از روز عرفه به عید قربان می‌رسند، ادامه داد: روز عرفه مقدمه‌ای برای رویارویی با عید بزرگ قربان است و کسانی که در عرفه به شناخت واقعی از خود، خداوند، آخرت و هستی برسند، در عید قربان از تعلقات دنیوی به راحتی جدا می‌شوند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در صفوف نماز عید قربان، اضافه کرد: مسلمانان فارغ از خط مشی، جهت‌دهی فکری و مشکلات دنیوی در صفوف فشرده رو به خدا کرده‌اند، تا حضور و شوق خود برای جلب رضایت خداوند را به معرض نمایش بگذارند.

انتهای پیام/61002/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول