اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری نماز عید قربان در سایه بی‌تدبیری مسئولان گچساران

نماز عید قربان گچساران قربانی بی‌تدبیری مسئولان شد تا مظلومیت و محرومیت این شهرستان این‌بار در مصلای نیمه کاره، خود را نشان دهد.

برگزاری نماز عید قربان در سایه بی‌تدبیری مسئولان گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عید قربان، عید رهایی از تعلقات، عید جان‌باختن و قربانی کردن جان خویش در پای معشوق و عید سرسپردگی و بندگی به درگاه احدیت است.

عید قربان، عید زاییده شدن انسانی نو از پس آن منیت‏های هوی و هوس و سر بریدن «نفس» است و دست بریدن از «شیطان».

نماز عید قربان گچساران صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در محل مصلای این شهرستان برگزار شد.

در نماز عید قربان گچساران که به امامت حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه این شهر برگزار شد، اقشار مختلف مردم و مسئولان حضور داشتند.

مردم مومن، ولایت‌مدار و خداجوی گچساران از نخستین ساعات اولیه صبح و با در دست داشتن سجاده و زیرانداز‌ برای اقامه نماز عید قربان خود را به مصلای این شهر رساندند.

حضور چشم‌گیر جوانان و نوجوانان جلوه‌ای باشکوه از بندگی و تضرع در برابر درگاه احدیت را به نمایش گذاشته بود.

نمازگزاران عید قربان گچساران؛ مرد و زن، پیر و جوان خود را به مصلای این شهر رساندند تا در نماز عید سعید قربان به امامت امام جمعه گچساران شرکت کنند.

از همان دقایق نخستین برگزاری مراسم عید قربان و قبل از حضور امام جمعه گچساران، که حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل رئیس اداره تبلیغات اسلامی برای ایراد سخنرانی پشت تریبون این مراسم حضور یافت، قطع کامل سیستم صوتی با اعتراض و تذکر‌های نمازگزاران مواجه شد و در نهایت سخنان رئیس تبلیغات اسلامی گچساران بدون سیستم صوتی و در همهمه و اعتراض مردم به پایان رسید.

با آغاز نماز عید قربان اعتراض و تذکرهای خواهران نمازگزار که در قسمت غربی مصلا منتظر اقامه نماز بودند، بیشتر شد و نماز در حالی برگزار شد که خواهران نمازگزار در دقایق نخستین، اطلاعی از آغار نماز نداشتند.

در ادامه، سخنرانی خطیب نماز عید قربان گچساران نیز بدون سیستم صوتی و در همهمه و اعتراض نمازگزاران ایراد شد و نماز عید قربان گچساران در سایه بی‌تدبیری مسئولان با دلخوری و اعتراض نمازگزاران گچسارانی و امام جمعه این شهر برگزار شد به گونه‌‌ای که امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه دوم نماز عید قربان گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که گچساران نیز از نظر امکانات همانند دیشموک، پاتاوه و دیگر مناطق استان شود.

تغییر مکان محل برگزاری نماز جمعه از مسجد شهیدان به مصلای این شهرستان تلاشی از سوی امام جمعه و مسئولان برگزاری نماز جمعه بود تا شاید با این اقدام توجه مسئولان مربوطه به ساخت و تکمیل مصلا بیشتر شده و این پروژه کهنه و قدیمی روند ساخت سریع‌تری داشته باشد اما تا امروز و کماکان مصلای گچساران نیمه کاره و با کمترین امکانات موجود محلی برای برگزاری نماز جمعه و دیگر اعیاد شده است.

خبرگزاری فارس بنا بر رسالت خود در امر اطلاع‌رسانی و پیگیری حقوق مردم، خواستار پاسخگویی و پیگیری مسئولان مربوطه در تأمین و فراهم کردن امکانات اولیه مصلای گچساران در راستای برگزاری نماز جمعه و دیگر اعیاد در این مکان است.

===============

گزارش از: معصومه بوستانی

===============

انتهای پیام/82001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول