اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجتمع فولاد بناب بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد بخش خصوصی کشور

2.4 میلیون تن فولاد سالانه در مجتمع فولاد بناب تولید می‌شود

قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب مجموع ظرفیت تولید سالانه این مجتمع را 2 میلیون و 400 هزار تن اعلام کرد و گفت: این مجتمع بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد بخش خصوصی کشور است.

2.4 میلیون تن فولاد سالانه در مجتمع فولاد بناب تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی دهاقین امشب در نشست مدیران واحدهای تولید فولاد استان آذربایجان شرقی که در قالب پنجمین تور صنعت‌گردی استان در مجتمع فولاد بناب گردهم آمده بودند، مجموع ظرفیت تولید سالانه این مجتمع را 2 میلیون و 400 هزار تن اعلام کرد و اظهار کرد: در این مجتمع صنعتی سالانه علاوه بر تولید یک میلیون و 800 هزار تن میلگرد ساختمانی، 600 هزار تن محصول دیگر نیز در دو واحد کارخانه ذوب تولید می‌شود که مجهز به تکنولوژی‌های روز دنیا هستند.

وی افزود: احداث مجتمع فولاد بناب در سال 1386 در زمینی به وسعت 140 هکتار آغاز شد و تا سال 1391 تمام زیرساخت‌های لازم انرژی، صنایع و شرکت‌های وابسته مجتمع تکمیل و راه‌اندازی شدند.

به گفته وی مجتمع فولاد بناب هم اکنون شامل پنج شرکت تولیدی وابسته است که شامل کارخانجات ذوب و نورد می‌شود.

قائم مقام مجتمع فولاد بناب اظهار کرد: در زمینه ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای تولید بهتر و بیشتر و در راستای بالا بردن سطح استاندارد و کیفیت محصولات و در نهایت افزایش میزان صادرات محصول، موفقیت‌های چشمگیری توسط مجتمع کسب شده و علائم ممتاز استاندارد و کیفیت برای این مجتمع دریافت کرده‌ایم؛ بطوریکه هم اکنون درخصوص استانداردسازی و کیفی‌سازی محصولات به شرکت‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌کنیم.

 اشتغال 2100 نفر در فولاد بناب/ بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد بخش خصوصی کشور در بناب

به گفته دهاقین هم اکنون در مجتمع فولاد بناب برای 2 هزار و 100 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده و این مجتمع در بخش خصوصی مقام اول و در میان همه تولیدکنندگان فولاد اعم از خصوصی و دولتی در بخش نورد مقاطع گرد سنگین و نیمه سنگین مقام دوم را دارا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: البته تاکنون به دلیل مشکلات نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش ظرفیت واقعی مجتمع به حداکثر نرسیده و در این خصوص به کمک مسئولان استان نیاز داریم.

قائم مقام مجتمع فولاد بناب با بیان اینکه صنعت تولید فولاد جزو صنایع سنگین دنیا به شمار می‌آید، گفت: آمادگی داریم در صورت همکاری و یاری مسئولان، صنایع پایین دستی این صنعت بزرگ را به صورت هدفمند در شبکه‌های مختلف ایجاد کنیم تا استان آذربایجان‌شرقی را به جایگاه واقعی آن در صنعت فولاد کشور برسانیم.

انتهای پیام/60004/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول