اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید 13 میلیون تن فولاد توسط 128 واحد تولیدی در کشور

بیش از 20 درصد فولاد کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ‌هم اکنون بیش از 20 درصد فولاد کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: تولید سالانه 13 میلیون تن محصولات فولادی در کشور توسط 128 واحد تولیدی، ایران را در رتبه جهانی 15 قرار داده است.

بیش از 20 درصد فولاد کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ابراهیم محمدی امشب در نشست مدیران واحدهای تولید فولاد استان آذربایجان‌شرقی که در قالب پنجمین تور صنعتگردی استان در مجتمع فولاد بناب گردهم آمده بودند، اظهار کرد: فعال بودن بیش از 20 واحد فولادی در استان و همچنین نزدیکی به مبادی ورودی شمش فولادی و قراضه در امر صنعت فولاد آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین ظرفیت‌های صنعتی در استان است و این هر دو صنعت فولاد این استان را رونقی دو چندان داده است.

128 واحد تولیدی در کشور 13 میلیون تن فولاد تولید می‌کنند

وی با بیان اینکه تولید سالانه 13 میلیون تن محصولات فولادی در کشور توسط 128 واحد تولیدی، ایران را در رتبه جهانی 15 قرار داده است؛ گفت: آذربایجان شرقی جزو سه استان کشور است که در حوزه فولاد سرمایه‌گذاری کلان در آن صورت گرفته است و بخش قابل توجهی از نیاز بازار فولاد از همین استان تأمین می‌شود.

محمدی از صنعتگران و فعالان تولید فولاد در آذربایجان‌شرقی خواست با تقویت تعاملات یکدیگر موجب رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در استان شوند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص شهرک صنعتی بناب و مجتمع فولاد این شهرستان نیز گفت: شهرک صنعتی بناب در زمینی به وسعت 94.975 هکتار قرار گرفته که 90 هکتار از آن طراحی شده و در نهایت 74 هکتار از آن قابل واگذاری است.

محمدی اضافه کرد: تا امروز 68 فقره قرارداد صنعتی و تولیدی در این شهرک منعقد شده و 64 مورد از آنها دارای پیشرفت فیزیکی است.

به گفته وی تاکنون 42 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بناب به بهره‌برداری رسیده و فقط 37 واحد از آنها فعال هستند.

بناب با 5 مجتمع تولید فولاد قطب فولاد آذربایجان‌شرقی است

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی همچنین از وجود زیرساخت‌های کم نظیری مثل نیروگاه حرارتی، گاز، راه آهن و جاده ترانزیتی در کنار شهرک صنعتی بناب به عنوان ویژگی منحصر به فرد آن یاد کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: فعالیت یک مجتمع فولاد و چهار واحد فولادی دیگر در شهرک صنعتی بناب این منطقه را به عنوان قطب فولاد استان آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.

وی در خصوص علت تأخیر در تکمیل پل ورودی شهرک صنعتی بناب نیز گفت: این طرح به دلیل اختصاص نیافتن بودجه عمرانی در سال گذشته مدتی متوقف شده بود، اما امسال با تأمین اعتبار لازم از منابع داخلی شرکت آن را ادامه داده‌ایم و در صورت همکاری خوب پیمانکار مربوطه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/60004/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول