اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت دیر خبر داد

تشکیل تیم واکنش سریع بیماری التور در شهرستان دیر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از تشکیل تیم واکنش سریع بیماری التور در شهرستان دیر خبر داد.

تشکیل تیم واکنش سریع بیماری التور در شهرستان دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسین دانایی عصر امروز در نشست کمیته التور و بیماری‌های روده‌ای شهرستان دیر اظهار داشت: در همه مراکز بهداشتی درمانی زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، تیم بررسی اپیدمیولوژیکی و واکنش سریع بیماری التور ایجاد شده است که شامل پزشک، کاردان مبارزه با بیماری‌ها و کاردان بهداشت محیط است.

وی بیان کرد: با توجه به شروع فصل پیک بیماری‌های اسهالی و اهمیت پیشگیری از بروز بیماری التور لازم است تمام اقدامات موثر برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به این بیماری به کار گرفته شود چراکه به دلیل وخامت، واگیری و سهولت انتشار بیماری وجود حتی یک مورد التور اپیدمی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بیماری وبا در کشور گفت: با وجود ورود بیماری از طریق مرزهای شرقی به کشور اما با تمهیدات و اقداماتی که وزارت بهداشت در این زمینه انجام داد خوشبختانه از شیوع آن در کشور جلوگیری شد اما لازم است مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی از انتشار این بیماری جلوگیری کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اعضای کمیته التور و بیماری‌های روده‌ای افزود: امسال با تلاش همکاران بخش بهداشت و درمان شاهد افزایش هشت درصدی بیماریابی التور در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم که این موضوع نشان‌دهنده حساسیت نیروهای درگیر و بهره‌گیری مردم از آموزش‌های ارائه شده است.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت آب و مواد غذایی اظهار داشت: کلرزنی آب آشامیدنی، شستشوی سبزیجات، رعایت بهداشت فردی و مراجعه به موقع بیماران اسهالی و انجام آزمایش التور نقش مهمی در کاهش بروز بیماری دارد.

دانایی به لزوم شرکت نمایندگان ادارات در کلاس‌ها و کارگاه‌های تربیت مربی بیماری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقاء و توسعه حوزه سلامت با همکاری تمام ادارات و نهادها امکان‌پذیر است و لازم است ادارات نمایندگان خود را برای شرکت در کلاس‌های آموزشی به شبکه بهداشت و درمان معرفی کنند.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر عملیاتی شدن مصوبات نشست کمیته التور و بیماری‌های روده‌ای تصریح کرد: جمع‌آوری دست‌فروشان، نظارت بر ایستگاه‌های تصفیه آب، برگزاری کلاس‌های تربیت مربی وبا، شناسایی نقاط حساس شبکه آب‌رسانی، نظارت بر کلر آب توزیعی توسط تانکرها، نظارت بر کلر باقی‌مانده شبکه لوله‌کشی، ارتقای بهداشت محیط مدارس، گندزدایی و شستشوی منابع و مخازن آب آشامیدنی مدارس، جلوگیری از قطع آب ترجیحاً در فصل پاییز و الزام متصدیان تصفیه آب به تهیه کارت سلامت از جمله مصوبات کمیته التور و بیماریهای روده‌ای است که باید با همکاری ادارات شهرستان عملیاتی شود.

انتهای پیام/66005/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول