اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

517 خانه بهداشت در اردبیل فعال است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 517 خانه بهداشت فعالیت می‌کنند.

517 خانه بهداشت در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه هماهنگی احداث و تکمیل خانه‌های بهداشت استان اردبیل اظهار داشت: تسریع در تکمیل خانه‌های بهداشت در دست اجرا در استان اردبیل بسیار ضروری و حیاتی است.

وی تصریح کرد: برای شتاب‌بخشی به آهنگ برخورداری روستاها از امکانات بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی استان و فرمانداران شهرستان‌ها باید همت مضاعفی داشته باشند.

میرجعفریان با اشاره به اینکه هم اینک حدود 517 خانه بهداشت در اقصی نقاط استان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به روستاییان هستند، خاطر نشان کرد: تعدادی از این مراکز فعلاً در ساختمان‌های استیجاری استقرار دارند که با افتتاح خانه‌های بهداشت در دست احداث در دهه مبارک فجر امسال گشایش ارزنده‌ای در این خصوص ایجاد می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه بسترسازی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان با توسعه امکانات زیربنایی در این مناطق از جمله رویکردهای اساسی استانداری است،‌ اضافه کرد: مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها زمینه افزایش تولیدات کشاورزی را به دست این قشر تولیدکننده و تلاش‌گر فراهم می‌کند.

در این جلسه حمید امیریان مسئول سازمان بسیج سازندگی استان نیز در گزارشی از تکمیل پنج واحد خانه بهداشت مورد تعهد این سازمان خبر داد.

پل میدان قدس بار ترافیکی اردبیل را کاهش می‌دهد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردبیل اظهار داشت: ساماندهی تقاطع‌ها و سه راهی‌ها در اردبیل از ضروریات است به طوری که این حرکت می‌تواند به روان‌سازی ترافیک شهر اردبیل کمک کند.

میرجعفریان با بیان اینکه ترافیک ایجاد شده در فصل گردشگری آن هم در محدوده و هسته مرکزی شهر یک مشکل جدی است گفت: در این زمینه ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا این گره ترافیکی با تدبیر و نگاه به آینده برطرف شود تا بتوانیم در سطح شهر ترافیک روان و تردد راحت‌تری را شاهد باشیم.

وی از تصویب کلیات طرح تقاطع غیرهمسطح میدان قدس در راستای روان‌سازی ترافیک شهر اردبیل خبر داد و افزود: مشاور مربوط و دستگاه‌های دخیل باید راهکارهای منطقی و فنی در مورد کاهش ترافیک و اجرایی کردن فازهای مختلف این طرح را به دبیرخانه این شورا ارائه کنند.

میرجعفریان تصریح کرد: با توجه به افزایش 25 درصدی مسافران و گردشگران در استان می‌توانیم با اصلاح هندسی تقاطعات و رفع نواقص ترافیکی در جاهای پرتردد شاهد روان‌سازی و کاهش بار ترافیکی در سطح شهر باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: با عملیاتی کردن طرح تقاطع غیرهمسطح میدان قدس شاهد افزایش ایمنی و کاهش ترافیکی در مسیر یاد شده هستیم.

از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها جلوگیری می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: از آن جایی که هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، هدر دادن سرمایه‌های مردمی و عمومی است لذا برای جلوگیری از بروز مشکلات آتی از ساخت و سازهای غیرقانونی و غیراصولی در روستاهای استان جلوگیری می‌شود.

میرجعفریان با اشاره به تبصره دو، بند سه ماده 99 قانون شهرداری‌ها اضافه کرد: کلیه دهیاران موظف‌اند پس از هماهنگی لازم با بخشداران و بهره‌گیری از اهرم‌های پیش‌بینی شده در قانون برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی توسعه و نهادینه شدن ساخت و سازهای مجاز و اصولی را لازمه آبادانی هرچه بیشتر روستاها و استفاده بهینه از منابع دانست و بیان کرد: کمیسیون مربوط به تبصره مذکور با تشکیل مستمر جلسه، مقابله با اقدامات غیرمجاز را پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/62004/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول