اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان:

دام‌های غیربومی را برای قربانی خریداری نکنید

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان از مردم خواست با توجه به احتمال وجود برخی بیماری‌های خطرناک در دام‌های غیربومی از خرید این حیوانات برای قربانی خودداری کنند.

دام‌های غیربومی را برای قربانی خریداری نکنید

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی کوهبنان در روز عید سعید قربان بر خرید، فروش و ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی کوهبنان با راه‌اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار در روز عید بر دام‌های قربانی و لاشه‌های استحصالی نظارت و موارد غیر بهداشتی را از چرخه مصرف حذف می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان ابراز داشت: با توجه به احتمال وجود برخی بیماری‌های خطرناک در دام‌های غیربومی بر خودداری از خریداری این حیوانات تاکید کرد و از مردم خواست موارد مشکوک را با بازرسان دامپزشکی در میان بگذارند.

زین‌الدینی با تأکید بر ذبح دام در داخل کشتارگاه از باز بودن کشتارگاه دام شهرستان کوهبنان در صبح روز عید خبر داد و از همشهریان خواست برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک و همچنین آلودگی محیط از کشتار در خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

وی بیان کرد: کنه‌ها در انتقال بیماری‌های خطرناک نقش مهمی دارند و مردم دام‌های دارای کنه را خریداری نکنند.

این مسئول با اشاره به غیرقابل مصرف بودن گوشت دام‌های تب‌دار از مردم خواست از کشتار دام‌های خسته، تب‌دار و بی‌اشتها خودداری کنند.

زین‌الدینی افزود: از آنجا که بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌توانند از طریق خون و ترشحات دام به انسان منتقل شوند،خودداری از تماس با خون و ترشحات دام‌ها را حین کشتار توصیه می‌کنیم.

وی بیان کرد: با نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال و در دمای صفر تا چهار درجه به دلیل طی شدن مرحله جمود نعشی گوشت در این مدت بسیاری از عوامل بیماری‌زای موجود در گوشت از بین می‌رود.

این مسئول به مردم توصیه کرد، گوشت را قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و سپس مصرف کنند.

زین‌الدینی در پایان عنوان کرد: شبکه دامپزشکی در روز عید سعید قربان فعالیت می‌کند و شماره تلفن 4724401 آماده پاسخگویی به شهروندان عزیز است.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول