اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گلزار شهدای گچساران و با حضور 4 هزار نفری مردم

نوای روح‌بخش دعای عرفه در گچساران طنین‌انداز شد

مراسم معنوی دعای عرفه توسط اداره تبلیغات اسلامی با حضور افزون بر 4 هزار نفری مردم این شهرستان در گلزار شهدای این شهرستان آغاز و طنین روح‌بخش این دعا در گچساران طنین‌انداز شد.

نوای روح‌بخش دعای عرفه در گچساران طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مراسم روح‌بخش دعای عرفه لحظاتی پیش در گلزار شهدای این شهرستان آغاز شد.

مراسم معنوی دعای عرفه برای نخستین‌بار در سال 90 در گلزار شهدای گچساران و توسط هیئت غریبان بنی‌هاشم(ع) و زیرنظر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

مردم این شهرستان از برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدا استقبال چشمگیری داشتند و از آن سال تاکنون این مکان مقدس یکی از اماکنی که هر سال با برگزاری دعای عرفه محل حضور سیل عظیم عاشقان اباعبدالله(ع) است.

هر ساله و در این روز حضور جمعیت چند ‌هزار نفری مردم شهیدپرور، مؤمن و خداجوی گچساران در گلزار شهدای این شهرستان را شاهد هستیم.

امسال نیز توسط اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری هیئت غریبان بنی‌هاشم(ع)، هیئت اباعبدالله‌الحسین(ع)، حسینیه شهدا و دبیرستان علوم و معارف اسلامی و با مداحی مازیار قشقایی از مداحان برجسته کهگیلویه و بویراحمد و گچساران برگزاری این مراسم معنوی برنامه‌ریزی شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در حاشیه این مراسم و قرائت این دعای روح‌بخش با اشاره به اهمیت و فضیلت روز عرفه اظهار کرد: این روز روزی است که در بیان فضایل و کرامتش آن ‌را همسان با شب‌های قدر دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل ابراز داشت: تضرع به درگاه خداوند، اقرار به گناهان، توبه و انابه، درخواست عفو و روی آوردن به صفات پسندیده و اعمال خیر، درخواست حوایج که با درود و صلوات بر محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و آله شروع می‎شود، از جمله ویژگی‌های دعای پر فیض عرفه است.

وی تصریح کرد: این دعای معروف جوشیده از قلب الهی و ملکوتی حضرت سید‌الشهدا است.

ملکوتی‌اصل افزود: آن حضرت که وارث علوم همه انبیا و اولیای خاص حق بود در این دعای بی‌نظیر که در عصر روز نهم ذی‌الحجه در بیابان عرفات با اشکی ریزان قرائت کرد؛ حقایق جامعی را برای کمال و سعادت دنیا و آخرت بشر ارائه کرده است.

به گزارش فارس دعای پرفیض عرفه هم‌اکنون و با حضور چند هزار نفری مردم گچساران در گلزار شهدای این شهرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/82001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول