اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

پیشرفت پروژه‌های عمرانی 55 درصد گزارش شده است

شهردار زنجان تاکید کرد: درصد پیشرفت پروژه‌های عمرانی سال‌جاری 55 درصد گزارش شده است.

پیشرفت پروژه‌های عمرانی 55 درصد گزارش شده است

به گزارش خبرگزار فارس از زنجان، حبیب یگانه ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به تحقق بودجه شهرداری زنجان در شش ماهه نخست سال‌جاری اظهار داشت: 75 درصد از بودجه مصوب این دوره تحقق یافته است.

وی دلیل عدم تحقق 25 درصدی بودجه شهرداری زنجان در شش ماهه نخست سال‌جاری را عدم تحقق کمک‌های دولتی اعلام و اضافه کرد: مبلغ 16 میلیارد و 500 میلیون تومان از بودجه شهرداری زنجان قرار بود توسط کمک‌های دولتی تامین شود که فقط 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

شهردار زنجان عدم فروش زمین را از دیگر دلایل عدم تحقق 25 درصد از بودجه شهرداری زنجان در شش ماه نخست سال‌جاری عنوان کرد و گفت: رکود موجود در بازار مانع تحقق درآمدهای شهرداری زنجان در این بخش شده است.

این مدیر شهری زنجان مبلغ بودجه بخش عمرانی شهرداری زنجان را 89 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: درصد پیشرفت پروژه‌های عمرانی سال‌جاری 55 درصد گزارش شده است.

یگانه به رکود موجود در ساخت و سازها نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 774 پروانه احداث ساختمانی صار شده که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته 907 مورد بوده است.

وی عدم تحقق منابع مالی مورد نیاز را از دلایل عدم افتتاح زیر گذر پل سیدالشهدای زنجان اعلام کرد و گفت: عدم انجام تعهدات مالی توسط راه و شهرسازی از دیگر دلایل تاخیر به وجود  آمده در بهره‌برداری از این پروژه است.

شهردار زنجان افزایش حجم پروژه را از دیگر دلایل عدم تحقق زمان افتتاح زیر گذر پل سیدالشهدای زنجان دانست و اضافه کرد: تعریض پل راه‌آهن از جمله این افزایش حجم کارها است که در برنامه‌ریزی اولیه نبوده است.

این مدیر شهری زنجان با اشاره به انتخاب شهردار جدید برای شهر زنجان توسط شورا گفت: برخی از مدیریت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید توسط مدیران جدید اعمال شود تا نیازی به دوباره کاری در حوزه مدیریت شهری نباشد.

یگانه با اشاره به سخنان برخی از اعضای شورا در مورد جذب نیرو و انتصاب‌‌ها در شهرداری زنجان گفت: جذب نیرو در شهرداری زنجان به دلیل حساسیت‌ها تا استقرار مدیریت جدید متوقف شده است.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت شهرداری زنجان تعیین تکلیف نشود، جذب سرمایه‌گذار هم با مشکلاتی مواجه می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه در تخلفات ساختمانی تلقی جرم وجود ندارد، ادامه داد: متخلفان ساختمانی در کمیسیون 100 که شهرداری هم جزو آن نیست به پرداخت مبلغی متهم شده و متخلفان هم با مراجعه به شورا این جرایم را تقسیط می‌کنند.

این مدیر شهری با بیان اینکه بارها لوایحی را برای کاهش توجیه اقتصادی تخلفات ساختمانی تهیه و به شورا ارائه کرده است، اضافه کرد: بیشترین مقاومت‌ها در این حوزه در خود شورا صورت گرفته است.

وی به جلسات برگزار شده در شهرداری زنجان در مورد برنامه‌های زمستانی اشاره و تصریح کرد: در این راستا ستاد برف‌روبی در شهرداری زنجان تشکیل شده است.

انتهای پیام/73004/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول