اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

33 آمارگیر در طرح آمار از ویژگی‌های مسکن روستایی مشارکت دارند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از مشارکت 33 نفر آمارگیر در طرح سرشماری از ویژگی‌های مساکن روستایی در استان اردبیل خبر داد.

33 آمارگیر در طرح آمار از ویژگی‌های مسکن روستایی مشارکت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در جلسه ستاد آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه در آمارگیری‌های پنج ساله در کشور به صورت دقیق و تخصصی اطلاعاتی از مسکن روستایی به دست نمی‌آید بنیاد مسکن تصمیم گرفته از سال 82 طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی را اجرایی و عملیاتی کند.

وی عنوان کرد‌: در این زمینه تاکنون در سال‌های 82 و 87 آمارگیری در سطح کشور از ویژگی‌های مسکن روستایی انجام شده و برای سومین سال شاهد اجرای این طرح هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: ما در این طرح سعی می‌کنیم در قالب سه پرسشنامه اطلاعات خانوارها، اطلاعات عمومی روستاها و اطلاعات تخصصی مسکن روستایی را جمع‌آوری کرده و مورد پالایش و توجه قرار دهیم.

حاج‌علیزاده ادامه داد: 13 نفر آمارگیر ما با لباس فرم و کارت شناسایی با مراجعه به مناطق مختلف سعی می‌کنند این سه پرسشنامه را با همکاری روستاییان پر کنند تا اطلاعات جامع و دقیقی را در این حوزه‌ها شاهد باشیم.

این مسئول با بیان اینکه این آمارگیری به مدت یک ماه و از 20 مهر ماه تا 20 آبان ماه به طول می‌انجامد، تصریح کرد: در این طرح قرار است 287 روستا و بیش از 5 هزار و 722 مسکن روستایی مورد سرشماری قرار گیرد که این کار با مراجعه حضوری آمارگیری و به صورت تصادفی در روستاهای مختلف اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: در کنار آمارگیران 20 نفر نیز کار پشتیبانی و ستادی را در اجرای این طرح عهده‌دار هستند که امیدواریم نتیجه این آمارگیری ما را به ساخت و سازهای مقاوم در روستاها ترغیب و تشویق کند.

حاج‌علیزاده ابراز داشت: به عنوان نمونه در پرسشنامه فرم دو 30 سئوال نظیر مساحت، نوع معماری، سازه، عمر ساختمان، تعداد اتاق‌ها و ... طراحی شده تا روستاییان به آنها پاسخ دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح شناخت ویژگی‌های عمومی روستاها و همچنین ویژگی واحدهای مسکونی است که در این زمینه ما بیشتر از هر زمان دیگر قادر خواهیم بود تا روند مقاوم سازی و تعلل احتمالی در این حوزه را مورد رصد و ارزیابی قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ما در قالب این طرح شناخت واقعی از وضعیت موجود مسکن روستایی خواهیم داشت و با نظارت بیشتر سعی خواهیم کرد در طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی پیشقدم شویم.

حاج‌علیزاده از طراحی و تدوین سیستم جامع اطلاعات مسکن روستایی خبر داد و افزود: بر اساس خروجی اطلاعات و پالایشی که در حوزه مسکن روستایی و شاخص‌های آن انجام می‌دهیم سعی داریم در قالب این سیستم جامع اطلاعاتی برای روستاییان ارائه خدمات مطلوب‌تر را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: بر اساس قانون پنجم توسعه تا پایان 94 باید تمام واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شوند که اگر این برنامه در روستاهای بالای 20 خانوار تحقق پیدا نکند در برنامه ششم توسعه نیز امکان ادامه این طرح وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/62003/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول