اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس عنوان کرد

تدوین سند چشم‌انداز زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از تدوین سند چشم‌انداز و لحاظ الزامات زیست محیطی در این منطقه صنعتی خبر داد.

تدوین سند چشم‌انداز زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود هندیان صبح امروز در نشستی با بیان اینکه مدیریت سبز ضامن امنیت، توسعه صنعت و آرامش نسل آینده است گفت: توسعه منطقه و شرکت‌های مستقر و سرمایه‌گذار در گرو الزامات رعایت زیست محیطی است.

وی ادامه داد: ارتقای آموزش کارکنان، بهینه‌سازی انواع مصارف حامل‌های انرژی، آب، برق، بازیافت مجدد منابع، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، بالا بردن راندمان انرژی، مصرف بهینه مواد اولیه، کاهش تولید پسماند، بهبود سیستم‌های تامین و نگهداری، بازیافت ضایعات، به کارگیری مواد مصرفی سازگار با محیط زیست، استفاده از فن‌آوری پاک و سازگار می‌تواند کره زمین را از وضعیت نامطلوب فعلی خارج کند.

وی، توجه به مسائل اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در صنعت را گامی به سوی پیشرفت و سبب‌ساز تغییر نگرش در راستای توسعه پایدار و متوازن برای هر سیستم برشمرد.

هندیان افزود: مطالعات امروز می‌گوید سازمانی که از همگرایی و همسویی سبز به دور باشد بی‌تردید در تلاطم رقابت و دست‌یابی به بازارهای هدف و ایجاد یک اقتصاد پویا و موفق با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد شد و هر چالش به تنهایی می‌تواند زمینه شکست و فروپاشی یک بنگاه اقتصادی را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: باید مدیریت سبز به شکل اجتناب‌ناپذیری در صدر اولویت‌های هر سازمانی قرار بگیرد.

هندیان اضافه کرد: به کرات مشاهده شده هر تغییری که دارای محاسبات زیست محیطی نباشد در شدت تولید گازهای گلخانه‌ای و تخریب بی‌بازگشت زیست انسانی آثار زیان‌باری را صورت داده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی فلزی خلیج فارس گفت: به واسطه اصل مسئولیت‌های اجتماعی، این منطقه ویژه به عنوان قطب صنعت استان هرمزگان کوشیده با تدوین سند چشم‌انداز و لحاظ الزامات زیست محیطی به عنوان یک پیش‌نیاز برای هرگونه حضور در منطقه را به تصویب رسانده است.

وی هدف از پیاده‌سازی مدل مدیریت سبز را هم‌سویی و هم‌گرایی مسئولیت اقتصادی با الزامات زیست محیطی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: مدیریت سبز می‌تواند به تمامی ذی‌نفعان برای رسیدن به موفقیت پایدار با تمرکز بر مسئولیت‌پذیری منابع انسانی در قبال محیط، اجتماع و تولید پاک به عنوان یک منبع موثر در قالب افزایش بهره‌وری چشم دوزد.

به گفته هندیان از همین‌رو درک مبانی مدیریت سبز و تدوین این فرهنگ در تمامی سطوح جامعه می‌تواند نوید بخش جامعه‌ای سالم با برخورداری از رفاه باشد.

این مسئول در پایان اظهار داشت: تهدیدهای امروزی بیانگر یک نگرانی بزرگ برای آینده است، لذا نگاه جدی و کلان همگانی به عنوان یک اصل اجتناب‌ناپذیر در درک بهتر محیط زیست یک ضرورت مسئولانه است.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول