اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

صندوق ملی محیط زیست ایران تشکیل می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل صندوق ملی محیط زیست ایران خبر داد.

صندوق ملی محیط زیست ایران تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معصومه ابتکار ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار کرد: مطالعات تشکیل این صندوق در سال 84 انجام شده، اما در 8 سال گذشته اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: صندوق‌های مالی برای حمایت از محیط زیست سال‌هاست که در دنیا فعالیت دارند و این نوع فعالیت‌ها منافع زیادی برای صنعت و محیط زیست دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هیئت عامل این صندوق به زودی مشخص می‌شوند و اعتبار دولتی برای آن پیش‌بینی شده است، گفت: با حمایت از صندوق ملی محیط زیست می‌توان تسهیلاتی برای رفع معضلات و فعالیت‌ها در شهرداری‌ها و توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به عنوان اراده ملی و منطقه‌ای برای کاهش آلودگی هوای اراک و حل این مشکل در اراک حضور یافته‌ است، ادامه داد: به زودی جلسه‌ای برای بررسی میزان پیشرفت آلودگی هوا در هشت کلانشهر برگزار خواهد شد و در صورت نیاز بازنگری و اصلاح در طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک خواهیم داشت.

ابتکار با تاکید بر اینکه این طرح باید در اراک به طور کامل انجام شود، تصریح کرد: از مسئول ارشد استان انتظار می‌رود این طرح را با جدیت دنبال کند و دستگاه‌های دیگر نیز باید وظایف و تکالیف خود را با جدیت پیگیری کنند.

به گفته وی، اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا کاری جمعی است و اگر هر بخش وظیفه خود را انجام دهد می‌توان شاهد پیشرفت در برنامه‌ها بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از پیگیری تامین گاز نیروگاه شازند با وزیر نفت خبر داد و افزود: وزیر نفت قول داده حداکثر تلاش خود را برای تامین سوخت نیروگاه شازند در فصل زمستان داشته باشد، اما چون تقاضای ویژه‌ای است حتماً این موضوع را کتباً پیگیری خواهم کرد.

ابتکار رعایت قانون در همه بخش‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: وقتی بحث سلامت مردم در میان باشد جایی برای اغماض نیست لذا برای تمام فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی، اقدامات محیط زیست یک محور و مولفه کلیدی و غیر‌قابل حذف است و باید در تمام فرآیندها ملاحظات زیست محیطی دیده شود.

وی تاکید کرد: در اراک تشکل‌های خوبی وجود دارد که سال‌ها به عنوان صدای مردم در حمایت از مسائل زیست محیطی فعالیت می‌کنند و باید از نظرات و انتقادات آنها در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/87001/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول