اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی اسدآباد:

ایجاد اشتغال در روستاها مستلزم مشارکت مردم و مسئولان است

بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در روستاها نیاز به مشارکت مردم دارند که این امر نیز با تشویق آنها امکان‌پذیر خواهد بود.

ایجاد اشتغال در روستاها مستلزم مشارکت مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، محمدرسول طاهری شامگاه دوشنبه در کمیته اشتغال روستایی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ایجاد اشتغال در سطح روستاها موجب عدم مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود، اظهار داشت: مسئولان باید با نیازسنجی در زمینه ایجاد اشتغال و شناسایی افراد بیکار و جویای کار بیش از پیش تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید اشتغال ایجاد شده در سطح روستاها با شهر به تفکیک اعلام شود، افزود: ایجاد اشتغال در روستاها مستلزم مشارکت مردم و مسئولان است که باید با تشویق مردم این امر انجام شود.

بخشدار مرکزی اسدآباد با اشاره به وجود ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در سطح روستاها در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی، ادامه داد: باید با تشویق روستائیان به آموختن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های قالی‌بافی موجب ایجاد اشتغال شویم.

طاهری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با تمام ظرفیت خود در راستای هماهنگی و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در روستاها و شهرهای کوچک اقدام کنند تا شاهد رونق اشتغال در حوزه روستایی باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اسدآباد نیز با بیان اینکه در سال گذشته کمیته اشتغال روستایی، روستاهای زیر 20 خانوار را به کمیته امداد واگذار کرده‌اند، اظهار داشت: ما با اجرای طرح تجمیع اطلاعات به دنبال شناسایی افراد بیکار در روستاها هستیم.

محمد نوشادی‌مقدم با اشاره به اینکه در 10 روستای شهرستان اسدآباد افراد فاقد شغل را شناسایی کردیم، افزود: در این 10 روستا 207 نفر بیکار شناسایی شدند که با بررسی‌های مجدد تنها 104 نفر آنان بیکاران واقعی هستند.

وی با بیان اینکه ما باید با ایجاد بانک اطلاعاتی در تمام روستاها، افراد فاقد کار را شناسایی کنیم، تصریح کرد: ملاک و معیار اصلی ما در شناسایی افراد بیکار، جویای کار بودن و نداشتن درآمد کافی آنان است.

مدیر کمیته امداد اسدآباد با تأکید بر اینکه کمیته امداد شهرستان از ابتدای سال تاکنون 199 شغل در سطح روستاها ایجاد کرده است، افزود: ما برای ایجاد تعداد 199 نفر شغل یک میلیارد و 175 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام/89008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول