اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه:

85 درصد اشتغال ایجاد شده در قروه واقعی است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 85 درصد اشتغال ایجاد شده در این شهرستان واقعی است.

85 درصد اشتغال ایجاد شده در قروه واقعی است

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: 40 طرح اشتغالزایی در قالب راستی‌آزمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس 85 درصد اشتغال ایجاد شده واقعی بود و تنها دو طرح به دلیل عدم دریافت کامل تسهیلات، غیرواقعی تشخیص داده شد.

وی گفت: تعهد شهرستان قروه در سال گذشته 4 هزار و 900 نفر بود که با تلاش و همت مدیران اجرایی، 5 هزار و 394 فرصت شغلی در کمترین زمان محقق شد.

شعبانی با اشاره به کاهش تعهد اشتغال استان در سال‌جاری تصریح کرد: به رغم این کاهش تعهد شهرستان قروه با رشد 22 درصدی یک‌هزار و 900 فرصت شغلی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی دلیل این افزایش را عملکرد مطلوب کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اعلام کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه، با بیان اینکه جهاد کشاورزی با هزار و 100 و اداره صنعت و معدن و تجارت با یک‌هزار فرصت شغلی، دارای بیشترین میزان تعهد اشتغالزایی در شهرستان هستند، افزود: با توجه به عملکرد خوب تمامی ادارات مشمول این تعهد انتظار می‌رود، فرصت‌های شغلی بسیاری در منطقه فراهم آید.

وی افزود: سهم استخدام دستگاه‌های دولتی از محل این تعهد در سال‌جاری 71 نفر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم قروه در ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در سال گذشته را بیش از 150 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به دلیل کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، از این میزان 100 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اختصاص یافت.

شعبانی تعداد طرح‌های اجرایی در این راستا را هزار و 160 طرح عنوان کرد و افزود: از این تعداد 635 طرح مربوط به مشاغل خانگی و 975 طرح به کسب و کارهای خرد اختصاص داشت.

وی افزود: هر یک از طرح‌های ایده شده، زمینه اشتغال حداقل یک بیکار را فراهم کرد.

شعبانی تصریح کرد: از سهمیه امسال شهرستان تاکنون 2 هزار و 800 شغل ایجاد شده است که این میزان 47 درصد تعهد شهرستان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت 27 میلیارد و 60 میلیون ریال اعتبار به طرح‌های مشاغل خانگی در این شهرستان، اظهار داشت: در این راستا 776 طرح مشاغل خانگی در زمینه‌های مختلف راه‌اندازی شده است که در راستای حمایت از بانوان خانه‌دار، توانسته است کمک هزینه مناسبی برای خانوارها باشد.

شعبانی یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای این اداره را کمک به خوداشتغالی افراد جویای کار اعلام و خاطرنشان کرد: در این راستا 560 طرح با اشتغالزایی برای همین تعداد و اختصاص تسهیلاتی افزون بر 45 میلیارد و 318 میلیون ریال اجرایی شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه یکی از مهم‌ترین طرح‌های مورد حمایت این اداره را اجرای طرح‌های پشتیبان اعلام کرد و افزود: تاکنون 3 طرح پشتیبان در این شهرستان اجرایی شده که این طرح‌ها منجر به ایجاد 24 فرصت شغلی با دریافت تسهیلاتی به میزان 900 میلیون ریال شده است.

وی در پایان افزود: قروه همواره جزو شهرستان‌های برتر استان در زمینه اشتغالزایی بوده است.

انتهای پیام/79009/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول