اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان:

حدود 100 درصد دانشجویان علمی‌کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی دانشجویان را طبق نیاز بازار تربیت می‌کند، گفت: بین 65 تا 100 درصد دانشجویان علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند.

حدود 100 درصد دانشجویان علمی‌کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس قاسمی‌زاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیست‌و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع  علمی‌کاربردی، اظهار کرد: دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان تاکنون 16 هزار دانش آموخته را وارد بازار کار کرده است.

وی به رشد 19 درصدی دانشجویان علمی‌کاربردی گیلان اشاره کرد و افزود: دانشگاه رابطه تنگاتنگی با دستگاه‌های اجرایی دارد.

این مسئول با تأکید بر نیروی انسانی متخصص در دانشگاه علمی‌کاربردی گفت: 70 درصد فارغ‌التحصیلان باید کاردان باشند.

وی 66 درصد فارغ‌التصیلان دانشگاه‌ها را کارشناس ذکر کرد و یادآور شد:  26 درصد فارغ‌التصیلان کاردان و بقیه در مقاطع بالاتر هستند و این امر مشکلاتی را در کشور به وجود آورده است.

قاسمی‌زاد از جذب دانشجو در 70 رشته کاردانی و 106 رشته کارشناسی توسط دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان در مهر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: بین 65 تا 100 درصد دانشجویان علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند.

وی به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی طبق سند مذکور باید کشوری برخوردار از دانش پیشرفته، توانا و متکی بر سهم منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان، اهداف این دانشگاه در تحقق سند چشم انداز 1404 را تحقق برنامه پنجم توسعه در رابطه با آموزش‌های مهارتی، تحقق و پیاده‌سازی نظام ملی مهارت و فناوری با سه نظام آموزش،مهارت و فناوری و همچنین فرهنگ‌سازی و ارتقای جایگاه آموزش‌های مهارتی در کشور برشمرد.

وی، از فعالیت 31 مرکز آموزشی و دو موسسه آموزش عالی آزاد با نظارت دانشگاه علمی‌کاربردی در گیلان خبر داد.

قاسمی‌زاد، با تصریح بر اینکه بیش از 600 هزار نفر دانشجو در مراکز علمی‌کاربردی کشور مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: سهم گیلان 15 هزار و 280 نفر دانشجو است و در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول