اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

سلامت جسم و روح شرط اصلی توسعه جامعه است

استاندار خراسان جنوبی گفت: سلامت جسم و روح شرط اصلی توسعه جامعه بوده و باید زیرساخت‌های آن مورد توجه قرار گیرد.

سلامت جسم و روح شرط اصلی توسعه جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: امید است بتوانیم در این ایام به خودسازی و ارتقاء فکری و معنوی خود بپردازیم.

وی با اشاره به موضوع سلامت در جامعه ادامه داد: سلامت جسم و روح شرط اصلی توسعه جامعه است.

دولت در سلامت جامعه اهتمام کامل دارد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه سلامت جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر این زیرساخت‌ها حل نشود مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌شود.

رشید با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی به بهداشت و سلامت مردم توجه ویژه شده است، یادآور شد: هنوز در کشور مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اهتمام دولت برای سلامت جسم و روح مردم جدی است، تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده یک فعالیت خوب و ارزشمند است.

پزشک خانواده ضامن ارتقاء سلامت است

استاندار خراسان جنوبی طرح پزشک خانواده را ضامن ارتقاء سلامت جسم و روح دانست و اذعان داشت: اجرای این طرح سبب بهره‌وری بیشتر، کم کردن هزینه‌ها و توسعه و گسترش عدالت در بین مردم است.

رشید با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در شهرستان‌های قاینات، بیرجند و طبس خراسان جنوبی اجرا شده است، اضافه کرد: هنوز مشکلاتی در اجرای کامل آن وجود دارد.

وی افزایش ضریب پرداخت حقوق پزشکان خانواده را یکی از مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: در سه بیمارستانی که سال گذشته در استان افتتاح شد مشکل تامین اعتبار برای نیروی انسانی وجود دارد.

تغذیه سالم اساسی‌ترین محور در حوزه سلامت

استاندار خراسان جنوبی تغذیه سالم را اساسی‌ترین محور در حوزه سلامت دانست و ادامه داد: در جامعه امروز استفاده از غذاهای فست‌فودی به سبک غرب رایج شده است.

رشید استفاده از مواد غذایی طبیعی را ضامن سلامتی انسان برشمرد و گفت: هر چه از طبیعت بیشتر فاصله بگیریم به همان میزان آسیب‌پذیری بیشتری در جسم و روح ما ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید امروز به موضوع نان توجه بیشتری شود، یادآور شد: نانوایی‌ها بیشتر از آرد بدون سبوس برای پخت نان استفاده می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آردی که سبوس آن گرفته نشود برای دستگاه گوارش مشکلی پیش نمی‌آورد.

انتهای پیام/69010/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول