اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

شرکت‌های کاریابی، آفت حوزه اشتغال است

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: شرکت‌های کاریابی به معنای واقعی کلمه آفت و معضل جدی در حوزه اشتغال قلمداد می‌شوند.

شرکت‌های کاریابی، آفت حوزه اشتغال است

اسلام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از افزایش قارچ‌گونه شرکت‌های کاریابی در مناطق مختلف استان انتقاد کرد و اظهار داشت: این قبیل شرکت‌ها خواه بدون مجوز خواه با مجوزهای قانونی فعالیت خود را در سطح شهرها آغاز می‌کنند به طوری که ضربات مهلکی بر پیکر جامعه کارگری و این طبقه بی‌بضاعت وارد می‌کنند.

وی افزود: این قبیل شرکت‌ها و مراکز کاریابی یافتن کار و معرفی فرد کارجو به واحدهای صنعتی و تولیدی را به این موضوع مشروط می‌کنند که حقوق ماه اول کارگر به حساب شرکت کاریابی واریز شود، که به این ترتیب حاصل یک ماه رنج و تلاش کارگران به ثروت مدیران این قبیل اماکن افزوده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی ادامه داد: این مسئله زمانی برای جامعه کارگری و افراد بیکار دردناک‌تر می‌شود که مدت زمان قید شده در قرارداد کار فقط سه ماه باشد، بنابراین حقوق یک ماه به حساب مدیرعامل شرکت واریز می‌شود و اغلب مواقع کارفرمایان حقوق دو ماه کارگران را پرداخت نمی‌کنند.

صادقی با تاکید بر لزوم اعمال نظارت جدی بر روند عملکرد این قبیل مراکز کاریابی خاطرنشان کرد: راه برای هرگونه سوءاستفاده از قشر ضعیف و محروم جامعه باید مسدود شود، که رفع این معضل از طریق نظارت جدی مسئولان بر نحوه فعالیت مراکز فوق و رفع خلاءهای قانونی امکان‌پذیر است.

وی قراردادهای موقت کار را آسیب دیگری در حوزه اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: در اغلب مراکز تولیدی و واحدهای صنعتی کارگران باسابقه مشغول فعالیت هستند بنابراین باید این سوال پرسیده شود که برای کار مستمر و جاری چرا باید قرارداد موقت منعقد شود، پس باید برای اصلاح روند فعلی اقدامات موثری انجام دهیم.

انتهای پیام/61002/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول