اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

بیکاری 15 درصدی آزاردهنده‌ترین معضل گیلان است

مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه نرخ میانگین اشتغال در این استان 27 درصد است، گفت: بیکاری بالای 15.1 درصدی گیلان آسیب بزرگ و آزاردهنده‌ترین معضل این استان است.

بیکاری 15 درصدی آزاردهنده‌ترین معضل گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی صبح امروز در دیدار کارکنان بازرسی استان با مسئولان ارشد دستگاه قضایی گیلان رسالت بازرسی را برطرف کردن مشکلات و موانع و کمک به مسئولان استان ذکر کرد.

وی، با اشاره به اینکه در مسیر از بین بردن مشکلات از تمام ظرفیت‌های قانونی و قضایی و کمک دستگاه‌ها بهره‌ می‌گیریم، تصریح کرد: همکاری دو دستگاه بازرسی و قضایی استان موجب تقویت امر نظارت و اصلاح امور و کارآمدی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

مدیرکل بازرسی گیلان به مشکلات استان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای غیر کارشناسی طرح مکانیزاسیون کشاورزی و از بین بردن فرصت‌های شغلی موجود در این حوزه از جمله مشکلات این بخش است.

وی، سخت‌گیری‌های غیر اصولی و غیر متعارف برخی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در اعطای مجوزهای لازم و قانونی برای سرمایه‌گذاران را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد.

حسینی گفت: اقبال عمومی مردم به برخی مشاغل تجاری و خدماتی غیر تولیدی، بالابودن نرخ مشارکت اقتصادی که این امر موجب افزایش متقاضی و افراد جویای کار می‌شود، از جمله معضلات استان محسوب می‌شود.

وی،اجرای سیاست‌های غیر کارشناسانه دولت در دهه 60 که ممنوعیت استقرار واحدهای تولیدی‌ و صنعتی در استان‌های شمالی را در برداشت را از دیگر مشکلات و معضلات استان نامید و یادآور شد: برطرف شدن مشکلات موجود گیلان نیازمند کمک و همراهی تمام مسئولان اجرایی و نظارتی است.

مدیرکل بازرسی گیلان، بیکاری بالای 15.1 درصدی گیلان را آسیب بزرگی خواند و خاطرنشان کرد: گیلان ششمین استان برخوردار از معضل بیکاری در کشور است.

وی، بیکاری را یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات گیلان نامید و تصریح کرد: مشکل بیکاری گریبانگیر افراد با سواد و تحصیلکرده است.

حسینی، میانگین اشتغال استان را 27 درصد ذکر کرد و متذکر شد: این رقم در مقایسه با میانگین 36 درصدی کشوری است که این کاهش 6 درصدی موجب بیکاری 6 درصدی در استان شده است.

وی، افزود: این رقم بالای بیکاری زیبنده گیلان با وجود افراد توانمند و مستعد نیست و برطرف شدن این معضل نیازمند عزم جدی و مسئولانه تمام مدیران استانی است.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول