اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل سازمان بازرسی خوزستان:

شهرداری اداره کاریابی نیست /اجازه ندهید خاطره شورای سوم تکرار شود

مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان گفت: کلان‌نگری را در برنامه‌هایتان لحاظ کنید و همچنین برای خودتان مصوب کنید که از ورود افراد اضافی به شهرداری جلوگیری شود زیرا شهرداری اداره کاریابی نیست.

شهرداری اداره کاریابی نیست /اجازه ندهید خاطره شورای سوم تکرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامحسین کرمی در جلسه فوق‌العاده کمیسیون علمی که پیش از ظهر امروز با اعضای شورای شهر اهواز و سرپرست شهرداری اهواز در اداره کل بازرسی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس اصل 174 قانون اساسی سازمان بازرسی دستگاهی است که وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را دارد.

وی ادامه داد: برای تشریک مساعی و بهره‌گیری از ظرفیت شورای اسلامی شهر اهواز در پیشبرد بخشی از اهداف بازرسی کل استان در زمین ارتقای سطح سلامت اداری مدیریت‌های شهری در استان تشکیل جلساتی از این دست نیاز است.

مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان اضافه کرد: همچنین انتقال مسائل مرتبط با حوزه مدیریت‌های شهری و وظایف شوراهای اسلامی، ضرورت دارد که بین بازرسی کل استان و شورای شهر تعاملات مؤثر و مستمری وجود داشته باشد.

وی به تبیین جایگاه و وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور پرداخت و در این زمینه گفت: بر اساس اصل 174 قانون اساسی کشور؛ سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالیترین نهاد نظارتی کشور دو وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را عهده‌دار است.

کرمی، شورای شهر و شهرداری را بهترین مصداق نظارت بر حسن جریان امور بیان کرد و گفت: آنچه مردم را نسبت به شورا و شهرداری بدبین می‌کند و ممکن است باعث ایجاد تنش شود در قالب نظارت بر حسن اجرای امور بررسی می‌شود نه اینکه در چارچوب تبصره یا قانون باشد.

وی انواع بازرسی را به بازرسی برنامه‌ای، موردی و فوق‌العاده تقسیم کرد و ادامه داد: بازرسی موضوعی به صورت مستمر است که بازرسان سازمان در اداره مربوطه حضور می‌یابند و کل اسناد را بررسی می‌کنند و همچنین هیچ سندی برای بازرسی محرمانه نیست.

وی با بیان اینکه شورا نماینده شهر است نه شهرداری، خاطر نشان کرد: شورای چهارم شهر اهواز باید بر اساس قوانین مربوطه و انتظارات مردم رفتار کند و اجازه ندهد تا خاطره شورای گذشته تکرار شود.

کرمی تاکید کرد: از مسائل قومی، طایفه‌ای و گروهی پرهیز کنید و با یکدیگر متحد باشید زیرا عزت شورا در اتحاد شما است.

وی اعضای شورای شهر را خطاب قرار داد و گفت: کلان‌نگری را در برنامه‌هایتان لحاظ کنید و همچنین برای خودتان مصوب کنید که از ورود افراد اضافی به شهرداری جلوگیری شود زیرا شهرداری اداره کاریابی نیست.

مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی کشور، رویکرد پیشگیرانه است.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول