اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

بانوان در مدیریت جامعه مراقب ترکش‌های فرهنگی دشمن باشند

امام جمعه قوچان گفت: بانوان در مدیریت فرهنگی جامعه باید مراقب ترکش‌های جنگ فرهنگی دشمن باشند.

بانوان در مدیریت جامعه مراقب ترکش‌های فرهنگی دشمن باشند

حجت‌الاسلام ‌محمد مروج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به این مطلب که خداوند در قرآن امتیازات ویژه‌ای برای زنان قرار داده و از آنان نیز انتظاراتی دارد، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید سوره نساء را قرار داده و در اعمال حج نیز طواف نساء را معین کرده که نشان از توجه ویژه به بانوان است.

وی یادآور شد: نخستین ویژگی مادران بهشتی، طهارت و پاکی آنان است چرا که مادر ظرف وجودی تربیت انسان بوده و می‌تواند فرزندان پاک و بهشتی تربیت ‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه انسان موجودی فناناپذیر است؛ تصریح کرد: آثار وجودی انسان تا زمانی که حیات روی کره زمین وجود دارد، می‌ماند اما زندگی‌اش چه در این دنیا و چه در آخرت دارای ایستگاه‌های مختلفی است.

وی اضافه کرد: بعضی از انسان‌ها تمام تلاششان فقط برای دنیا و صرف عمر در این ایستگاه است در صورتی که باید در دنیا برای آسایش و زندگی در ایستگاه‌های دیگر و آخرت تلاش کرد.

امام جمعه قوچان با تاکید بر اینکه پدران دارای دو وظیفه نسبت به اعضای خانواده خود هستند، تاکید کرد: پدر در نقش معلمی و پدری باید به فکر تغذیه فکری و روحی اعضای خانواده و تغذیه جسمی آنان باشد و طبق آیه قرآن کریم باید از آنان نگهداری و مراقبت کرده تا به مسیر اشتباه و انحراف نروند.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای آدمی در آخرت بیشتر از نیازهای وی در دنیاست و باید در زندگی دنیا به فکر تهیه توشه و مایحتاج برای زندگی اخروی خود باشد.

مروج با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مجید مسائل فرهنگی را به صورت ریز و جزئی بیان کرده‌، گفت: خداوند در قرآن کریم به بانوان تاکید کرده هنگام راه رفتن باید با حیا حرکت کنند و از خودنمایی در مقابل مردان پرهیز نمایند درصورتی که متاسفانه در جامعه امروز بعضی از بانوان حیا را کنار گذاشته و در مقابل مردان خودنمایی می‌کنند.

وی عنوان کرد: کفار سبک زندگی خود را درون کپسول گذاشته و کم‌کم درحال هدیه دادن آن به مردم هستند و بانوان در مدیریت فرهنگی جامعه باید مراقب این ترکش‌های جنگ فرهنگی دشمن باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان بیان کرد: امروز ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها باعث کم شدن عمر و پیدا شدن بیماری‌هایی نظیر ایدز شده و گناه و نافرمانی خدا در همه چیز اثر گذاشته است.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول